۲۷ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۲۸

ماموستا قرباني در گفتگو با مهر:

تفرقه افکنی دشمنان متوجه تمامي كشورهاي اسلامي است/ وحدت جهان اسلام ضرورتي انكار ناپذير است

تفرقه افکنی دشمنان متوجه تمامي كشورهاي اسلامي است/ وحدت جهان اسلام ضرورتي انكار ناپذير است

کامیاران - خبرگزاری مهر: امام جمعه اهل سنت کامیاران گفت: تفرقه افکنی دشمنان بین مسلمین عالم اسلام را فراگرفته است ولی آینده مسلمین علیرغم تفرقه افکنی دشمنان اسلام روشن است و کسی نمی تواند اتحاد مسلمانان را از میان بردارد.

ماموستا توفیق قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر، توطئه های تکفیری ها برای اختلاف افکنی بین مسلمین را باطل و عبث دانست و اظهار داشت: مسلمانان با برداشتن پرچم اتحاد و حرکت برای اصلاح امت اسلامی قدم بردارند.

وی با بیان اینکه همه ما یک دین و یک رسول و یک باور داریم که باید با تاسی از کلام پیامبر اکرم(ص) از جدایی و تفرقه دوری کنیم، افزود: اتحاد و همدلی مسلمانان از جمله مسائل مهم و اساسی انقلاب اسلامی است و جمهوري اسلامي ايران طي سه دهه اخير پرچمدار حفظ وحدت و همدلي در بين كشورهاي اسلامي بوده است.

امام جمعه اهل سنت کامیاران در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات و برنامه هاي صورت گرفته در راستاي تحكيم پايه هاي وحدت در بين كشورهاي اسلامي ادامه داد: تلاش های بسیاری بعداز پیروزی انقلاب برای تحقق این مقوله حیاتی صورت گرفته است و عملياتي كردن اين مهم به عنوان يک حرکت بنیادین و استراتژیك شکل گرفته است.

ماموستا قربانی وحدت مسلمین را یک خیزش سیاسی دنیوی و دینی نامید و یادآور شد: امام خمینی (ره) پس از سرنگونی نظام شاهنشاهی یک حرکت بزرگ را با برداشتن پرچم اسلام آغاز کرد که منجر به ایجاد تحولی اصولی در نظام اجتماعی کشور شد.

وی با اشاره به سخنانی از رهبر معظم انقلاب در خصوص هفته وحدت و تاكيد معظم له بر اين امر مهم در جامعه بیان کرد: مسلمانان همگی از قدرت خداوند مدد می گیرند که بر اساس وحدت اصولی بنیان شده است.

امام جمعه اهل سنت کامیاران با بیان معنای اصلی وحدت اصولی گفت: وحدت امت اسلامی بهانه ای مناسب برای این است که نشان دهیم همه ما به یک دین اعتقاد و باور داریم و باید کلام نبی مکرم اسلام (ص) را با گوش جان بشنویم و از آن حمایت کنیم.

ماموستا قربانی با اشاره به آیه 105 سوره مبارکه آل عمران اظهار داشت: دست هایی که تفرقه را در دین اسلام می افشاند و نهال دشمنی را بنیان می نهد را باید از بین برد و در اين راستا آگاهي و هوشياري مردم براي مقابله با توطئه ها و دسيسه هاي دشمن از اهميت ويژه اي برخوردار است.

ماموستا قربانی با تاکید بر نجات مسلمین توسط دین مبین اسلام افزود: خداوند با دین اسلام ما را نجات داد و با هم برادر شدیم چرا که هر گونه طایفه گرایی و جدایی ملت ها را از بین مي برد ولي امروز ما به بركت وجود دين مبين اسلام شاهد رسيدن به توسعه و پيشرفت همه جانبه در كشور هستيم.

وی با تاکید بر توجه همه مسلمانان به آیه 59 سوره مبارکه نساء یادآور شد: از تفرقه افکنی دوری کنید تا رحمت خداوند را شامل شوید چرا که بدون وحدت سست شده و ایمان خود را از دست خواهید داد، به همين دليل است كه قرآن كريم نيز بارها بر امر وحت و همدلي در بين همه مسلمانان تاكيد كرده است و ما نيز بايد در اين مسير حركت كرده و براي وحدت و همدلي بيشتر در سطح جامعه تلاش كنيم.

کد خبر 2216133

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha