دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تلاش برخی جریان های افراطی که به نام مذهب، بدنبال ناامن نمودن جامعه لبنان هستند، گفت: تداوم بحران و بی‌ثباتی در سوریه که با حمایت و تقویت تروریسم تکفیری در جریان است، تهدیدی شکننده برای امنیت و ثبات لبنان به شمار می رود.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار طلال ارسلان رهبر طایفه دروزی ارسلانی و رئیس حزب دموکراتیک لبنان که صبح امروز انجام شد، اظهار داشت: مقاومت در برابر تجاوز و زیاده‌خواهی، مفهومی منبعث از سرشت انسان‌های حق‌جو و آزاده است و نمی توان آن را در دایره مذهب، قومیت و ملیت محدود کرد.

وی در این دیدار با تجلیل از اراده ملی و سیاسی مردم و رهبران لبنان در پیگیری خط مقاومت افزود: انسجام قابل قبول و پویایی جامعه لبنان حاصل تفکر اصیل مقابله با افراط‌گرایی و اعتدال است.

شمخانی با اشاره به تلاش برخی جریان های افراطی که به نام مذهب، بدنبال ناامن نمودن جامعه لبنان هستند، گفت: تداوم بحران و بی‌ثباتی در سوریه که با حمایت و تقویت تروریسم تکفیری در جریان است، تهدیدی شکننده برای امنیت و ثبات لبنان به شمار می رود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جهل و فقدان نگاه راهبردی به تحولات سیاسی و امنیتی از سوی جریان های حامی خشونت را علت اصلی شکل‌گیری حفره های امنیتی در سطح منطقه عنوان کرد و افزود: شکستهای پی در پی این جریان در عرصه های مختلف و شکل گیری تنفر و انزجار بین المللی نسبت به آنان باید موجب تغییر رویکردهای سنتی آنان گردد.

طلال ارسلان رهبر طایفه دروزی ارسلانی نیز در این دیدار ضمن تأکید بر مشترکات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دو کشور گزارشی از روند تحولات امنیتی لبنان ارائه کرد.

وی با مردود دانستن ارتباط جریانهای تکفیری به اهل سنت، جریانهای تروریستی حاضر در سوریه را عوامل بی اجر و مزد رژیم صهیونسیتی برای ایجاد ناامنی و برادر‌کشی عنوان کرد و افزود: جامعه لبنان با هدایت رهبران سیاسی آگاه، مقتدر و هوشمند اجازه تحقق اهداف فاجعه‌بار گروه های افراطی و تکفیری در این کشور را نخواهد داد.