۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۲۳

دبیر شورای عالی امنیت ملی:

تداوم بحران در سوریه تهدیدی شکننده برای امنیت لبنان است

تداوم بحران در سوریه تهدیدی شکننده برای امنیت لبنان است

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تلاش برخی جریان های افراطی که به نام مذهب، بدنبال ناامن نمودن جامعه لبنان هستند، گفت: تداوم بحران و بی‌ثباتی در سوریه که با حمایت و تقویت تروریسم تکفیری در جریان است، تهدیدی شکننده برای امنیت و ثبات لبنان به شمار می رود.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار طلال ارسلان رهبر طایفه دروزی ارسلانی و رئیس حزب دموکراتیک لبنان که صبح امروز انجام شد، اظهار داشت: مقاومت در برابر تجاوز و زیاده‌خواهی، مفهومی منبعث از سرشت انسان‌های حق‌جو و آزاده است و نمی توان آن را در دایره مذهب، قومیت و ملیت محدود کرد.

وی در این دیدار با تجلیل از اراده ملی و سیاسی مردم و رهبران لبنان در پیگیری خط مقاومت افزود: انسجام قابل قبول و پویایی جامعه لبنان حاصل تفکر اصیل مقابله با افراط‌گرایی و اعتدال است.

شمخانی با اشاره به تلاش برخی جریان های افراطی که به نام مذهب، بدنبال ناامن نمودن جامعه لبنان هستند، گفت: تداوم بحران و بی‌ثباتی در سوریه که با حمایت و تقویت تروریسم تکفیری در جریان است، تهدیدی شکننده برای امنیت و ثبات لبنان به شمار می رود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جهل و فقدان نگاه راهبردی به تحولات سیاسی و امنیتی از سوی جریان های حامی خشونت را علت اصلی شکل‌گیری حفره های امنیتی در سطح منطقه عنوان کرد و افزود: شکستهای پی در پی این جریان در عرصه های مختلف و شکل گیری تنفر و انزجار بین المللی نسبت به آنان باید موجب تغییر رویکردهای سنتی آنان گردد.

طلال ارسلان رهبر طایفه دروزی ارسلانی نیز در این دیدار ضمن تأکید بر مشترکات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دو کشور گزارشی از روند تحولات امنیتی لبنان ارائه کرد.

وی با مردود دانستن ارتباط جریانهای تکفیری به اهل سنت، جریانهای تروریستی حاضر در سوریه را عوامل بی اجر و مزد رژیم صهیونسیتی برای ایجاد ناامنی و برادر‌کشی عنوان کرد و افزود: جامعه لبنان با هدایت رهبران سیاسی آگاه، مقتدر و هوشمند اجازه تحقق اهداف فاجعه‌بار گروه های افراطی و تکفیری در این کشور را نخواهد داد.

کد خبر 2224336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha