اصفهان – خبرگزاری مهر: معاون وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم معارفه مدیرکل جدید ورزش و جوانان اصفهان، از طومارهایی که علیه گزینه‌های مدیرکلی اصفهان نوشته می‌شد، خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حواشی مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان که شامگاه پنجشنبه در سالن همایش‌های خانه وزنه‌برداری اصفهان برگزار شد، به شرح زیر است:

* پیش از آغاز مراسم، از ورود یکی از خبرنگاران اصفهانی که قصد ورود به مراسم را داشت، از سوی حفاظت فیزیکی اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان به مراسم خودداری شد و وی که در این زمینه اعتراض کرده بود، از محوطه محل برگزاری مراسم، به بیرون از خانه وزنه‌برداری رانده شد.

* در شرایطی که بنرهای زیادی برای تقدیر از انتخاب سلطان‌حسینی و خوش‌آمد گویی به وی به چشم می‌خورد، تنها در یک بنر از زحمات جواهری تجلیل شده بود و این بنر، از سوی حسینی، رئیس هیئت کبدی استان اصفهان که رابطه‌ای صمیمی با جواهری داشت، در سالن نصب شده بود.

* با وجود اینکه گفته می‌شد ممکن است محمدرضا محمد جواهری، مدیرکل برکنار شده اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان در این مراسم حضور پیدا نکند، وی در برنامه حضور پیدا کرده و به سخنرانی نیز پرداخت.

* تاج، رئیس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال و محمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو در این مراسم حضور داشتند.

* کعبی‌زاده، نایب‌رئیس فدراسیون والیبال و معاون سابق بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان اصفهان نیز خود را به این مراسم رسانده بود و در برنامه حضور داشت.

* امیر رضا خادم، معاون وزیر ورزش و جوانان در بخشی از صحبت‌ها وی افزود: ما مشهدی‌ها یک داستان معروف داریم که می‌گوییم که دو چاله در جهنم هست که یکی از آنها نگهبان دارد و دومی نگهبان ندارد و مشهدی‌ها چاله‌ای که بر سر آن هیچ نگهبانی نیست، در آن قرار دارند زیرا هر کس می‌خواهد از این چاله بیرون بیاید، مشهدی‌ها نمی‌گذارند؛ در این مثال، اصفهانی‌ها در چاله دیگر قرار دارند اما آنها به هم کمک می‌کنند تا از چاله بیرون بروند و به همین دلیل برای آن چاله نگهبان قرار داده‌اند اما متاسفانه حالا موضوع برعکس شده و اصفهانی‌ها هم به مرض مشهدی‌ها دچار شده‌اند!

* در بخشی از صحبت‌های معاون وزیر ورزش حرف‌های جالبی درباره دلایل تأخیر در انتخاب مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان شنیده شد؛ خادم در این زمینه گفت: در یک ماه اخیر روی هر کس دست گذاشتیم، الی ماشاالله، شب‌نامه‌ها و اعتراضات بسیاری به وزارت ورزش و جوانان ارسال شد اما در نهایت ما روی گزینه خود به انتخاب رسیدیم.

* جواهری، مدیرکل برکنار شده اداره‌کل ورزش و جوانان اصفهان در بخشی از صحبت‌های خود به اظهارات نجفی، رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: به قول آقای نجفی، مراسم تودیع مانند تدفین است که خود میت نیز در آن مراسم شرکت و البته سخنرانی می‌کند!

* یکی دیگر از نکات جالب صحبت‌های جواهری، اشاره به بودجه‌های اختصاص یافته به ورزشگاه نقش‌جهان بود؛ وی اعلام کرد که در زمان مدیریت وی 22 میلیارد تومان به ورزشگاه نقش‌جهان تزریق شد و اگر اعتبارات مهر ماندگار به موقع اختصاص داده می‌شد، اکنون شاهد افتتاح ورزشگاه نقش‌جهان بودیم! این صحبت‌های جواهری در شرایطی اعلام شد که بودجه‌های اختصاص یافته به ورزشگاه نقش‌جهان از سوی مسئولان به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور که مسئول ساخت ورزشگاه بود اختصاص داده شده بود و به گفته منتقدان وی، اداره‌کل ورزش و جوانان استان نقشی در این زمینه نداشت.

* جواهری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: من با دوچرخه هم نیامدم که کسی بر ترکم بنشیند و از طریق من به ورزش اصفهان وارد شود.

* صحبت‌های استاندار اصفهان در این مراسم نیز یکی از نکات جالب برنامه به شمار می‌رفت؛ رسول زرگرپور در بخشی از صحبت‌های خود درباره حاشیه‌های ورزش اصفهان سخن به میان آورد و گفت: ورزش استان اصفهان در ماه‌های گذشته درگیر حاشیه شده و از فعالیت خود بازماند اما از این پس دیگر در استان اصفهان حاشیه نخواهیم داشت و قاطعانه با آن برخورد می‌کنیم.

* حسن کامران، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی که چند هفته قبل مصاحبه‌ای از قول وی پیرامون تلاش او برای برکناری محمدرضا محمد جواهری، مدیرکل سابق ورزش و جوانان اصفهان منتشر شد، نیز در این جلسه حضور داشت.

* کامران در میانه‌های صحبت‌های استاندار اصفهان جلسه را ترک کرد که این مسئله از سوی برخی خبرنگاران به صحبت‌های استاندار اصفهان پیرامون حاشیه‌های ورزش اصفهان ربط داده شد و برخی بر این باور بودند که کامران از این اظهارات استاندار اصفهان ناراحت شده است.

* سلطان‌حسینی، مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان اصفهان در بخشی از صحبت‌های خود حرف‌های جالبی بر زبان آورد؛ او گفت: هفته پیش متوجه شدم که اصفهان در زمینه سرانه ورزشی در رتبه 28 کشور قرار دارد؛ این صحبت در حالی مطرح می‌شود که در ماه‌های گذشته، عنوان می‌شد اصفهان از نظر سرانه ورزشی در رتبه 26 کشوری قرار دارد و از سوی دیگر سلطان‌حسینی که سال‌ها در دانشگاه‌های استان حضور داشته، هفته گذشته درباره سرانه ورزشی استان اصفهان متوجه شده است.

* مجری برنامه در بخشی از برنامه به جزئیات قهرمانی‌های خادم در مسابقات مختلف اشاره کرد و او را به اشتباه کشتی‌گیر قمی خواند اما خادم هنگامی که به پشت تریبون رفت، این جمله مجری برنامه را اصلاح کرده و گفت: من مشهدی هستم!

* تقدیر از سیف‌زاده، رئیس هیئت وزنه‌برداری استان اصفهان با حضور مسئولان نیز از دیگر بخش‌های این برنامه به شمار می‌رفت.

در این مراسم از خدمات محمدرضا محمد جواهری تقدیر شده و محمد سلطان‌حسینی به عنوان مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان اصفهان انتخاب شد.