قم - خبرگزاری مهر: رئیس هیئت ورزش های باستانی و کشتی پهلوانی استان قم از برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی جام فجر در قم خبر داد.

محمد انبارداران در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: هیئت ورزش های باستانی و کشتی پهلوانی نیز همانند سایر هیئت های ورزشی استان قم در تعامل و همکاری نزدیک و جدی با اداره کل ورزش و جوانان اقدام به برگزاری رقابت ها و برنامه های ورزشی و فرهنگی ویژه دهه مبارک فجر و گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه به مناست دهه مبارک فجر برای برگزاری رقابت های کشتی پهلوانی قهرمانی جام فجر برنامه ریزی کرده ایم، اضافه کرد: رقابت های کشتی پهلوانی به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر در هفدهمین روز بهمن ماه در قم برگزار می شود.

رئیس هیئت ورزش های باستانی و کشتی پهلوانی استان قم با اشاره به عنوان و تعداد اوزان پیش بینی شده برای برگزاری این پیکارها عنوان داشت: این دوره از مسابقات با عنوان یادواره شهدای ورزشکار استان قم و به صورت آزاد در پنج وزن به انجام خواهد رسید.

وی ابراز کرد: هیئت ورزش های باستانی و کشتی پهلوانی از تمامی کشتی گیران و قهرمانان قم برای حضور در این رقابت ها دعوت به عمل آورده است و این مسابقات در رده سنی بزرگسالان و در اوزان 60، 70، 80، 90 و به اضافه 90 کیلوگرم برگزار می شود.

انبارداران با بیان اینکه رقابت برای کسب عنوان و اخذ بازوبند پهلوانی مسابقات کشتی پهلوانی جام فجر در قم تنها در وزن مثبت 90 کیلوگرم برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، وزن کشی اوزان مختلف این پیکارها با یک کیلوگرم ارفاق انجام خواهد شد.

وی یاد آور شد: کشتی گیران مایل و علاقمند به شرکت در این دوره از پیکارهای قهرمانی گرامیداشت کشتی پهلوانی جام فجر در قم می بایست در زمان مسابقه از شلوار کشی پهلوانی (خطی) استفاده کنند، ضمن اینکه این مسابقات روز پنجشنبه 17 بهمن ماه برگزار می شود.

رئیس هیئت ورزش های باستانی و کشتی پهلوانی استان قم عنوان داشت: مراسم وزن کشی این دوره از پیکارها نیز از ساعت 18 تا 19 امروز چهارشنبه شانزدهم بهمن ماه در سالن کشتی مرحوم سلطان نژاد مجموعه ورزشی تختی قم صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: این رقابت ها با همکاری هیئت کشتی استان قم برگزار می شود و به سه نفر اول هر وزن مدال، حکم و جایزه نقدی تعلق می گیرد، ضمن اینکه تمامی کشتی گیران می بایست در هنگام وزن کشی کارت بیمه ورزشی سال 92 و معرفی نامه کتبی از باشگاه مربوطه را به همراه داشته باشند.