بجنورد- خبرگزاری مهر: در سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مردم مرکز و شهرستان های تابع خراسان شمالی با حضور گسترده خود در مراسم راهپیمایی و تظاهرات، حماسه ای دیگر آفریدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم راهپیمایی و تظاهرات سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران سه شنبه بیست و دوم بهمن ماه با حضور ده ها هزار نفر از مردم انقلابی خراسان شمالی در بجنورد، مرکز استان و مراکز شهرستان های تابع و دهستان ها و روستاهای بزرگ این استان برگزار شد.

اقوام کرد، ترک، ترکمن، تات و فارس این استان اعم از پیروان مذاهب شیعه و سنی دوشادوش یکدیگر به صحنه آمده بودند و با حضور کم نظیر خود در این روز بزرگ، حماسه ای دیدنی از وحدت، امید، حمایت و سیاست آفریدند.

در بجنورد، مرکز استان مراسم راهپیمایی از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح از محل میدان شهید بهشتی آغاز شد و ظهر امروز در محل مصلای امام خمینی(ره) به پایان رسید.

در این مکان حجت الاسلام محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد و رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی سخنرانی کرد و علاوه بر این در محل مزبور برنامه هایی نظیر اجرای سرود انقلاب توسط هزار و 357 نفر از دانش آموزان مدارس بجنورد، قرائت قطعنامه پاياني يوم الله بيست و دوم بهمن، آتش زدن آدمک استکبار، برپایی ایستگاه های صلواتی، برگزاری مسابقه نقاشی و خاطره نویسی، برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان و ... برگزار شد.

این مراسم در اسفراین نیز از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح از محل مجتمع فرهنگی بسیج به سمت میدان امام خمینی(ره) با سخنرانی حجت الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین و در شیروان نیز از ساعت 10 و 30 دقیقه از محل حسینیه اعظم تا مصلای نماز جمعه برگزار شد و حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان هم سخنران محوری مراسم بود.

راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه در آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان از ساعت 9 صبح از چهارراه شهرداری این شهر آغاز شد و تا میدان امام خمینی(ره) ادامه داشت، در این مراسم قاسم جعفری، نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم سخنران ویژه بود.

مراسم امروز در شهرستان جاجرم از ساعت 10 صبح از مسجد صاحب الزمان به سمت مسجد امام خمینی(ره) با سخنرانی حجت الاسلام سیدجواد ایلالی، دادستان عمومی و انقلاب جاجرم و در گرمه نیز از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح از محل مسجد امام زمان(عج) به سمت گلزار شهدا با سخنرانی حجت الاسلام یونس علی گرمابی، امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

مراسم راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن ماه در شهرستان فاروج از ساعت 9 و 30 دقیقه از محل میدان مرکزی شهر فاروج به سمت گلزار شهدای گمنام با سخنرانی هادی شوشتری، نماینده مردم شهرستان های فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی و در راز و جرگلان نیز از ساعت 10 و 30 دقیقه از محل میدان مرکزی شهر به سمت شهرداری با سخنرانی حجت الاسلام نایب علی نوروزی، امام جمعه این شهرستان برگزار شد.