چهارمين دوره رقابتهای تکواندو باشگاههای آسیا در حالی از روز شنبه کليد می‌خورد که خبری از کشورهای مطرح تکواندو جهان نیست و تنها سه کشور نه چندان مطرح قرار است در این مسابقات شرکت کنند. حال سوال این است که این مسابقات با کدام توجیه فنی برگزار می شود و قرار است چه خروجی برای تکواندو ایران داشته باشد؟

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام سایت فدراسیون تکواندو این مسابقات طی روزهای سوم و چهارم اسفندماه با حضور تيم های شهرداری ورامین، قوامین ناجا و دانشگاه آزاد به عنوان سه تیم داخلی و تیم هایی از کشورهای هند، عراق و افغانستان در خانه تکواندو برگزار خواهد شد. 
 
جام باشگاههای آسیا به پيشنهاد ایران و موافقت اتحادیه تکواندو آسیا اولین دوره آن با حضور 7 تيم داخلی و خارجی از جمله دو تيم از کره جنوبی سال 1385 در تهران برگزار شد و دانشگاه آزاد موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. دومين دوره این مسابقات هم با حضور 7 تيم برگزار شد که بازهم حضور تیم هایی از کره جنوبی جذابیت و سطح فنی مسابقات را افزایش داده بود. 
 

دانشگاه آزاد قهرمان اولین دوره

اما این مسابقات به دلایل مختلف از جمله نداشتن جوایز نقدی و همچنین انتخاب زمان نامناسب و همچنین تداخل با تورنمنت های معتبر دنیا مورد استقبال کشورهای آسیایی قرار نگرفت تا سومین دوره با غیبت کره ایی‌ها انجام شود و در جام چهارم هم فقط حضور دو تیم افغانستان و هند قطعی است. افغانستان که عمدا افغان های مقیم ایران هستند و هندی ها هم که مدتی است در خانه تکواندو اردو زده اند. 
 
نبود لیگ تکواندو در کشورهای مختلف یکی از عمده ترین دلایلی است که می تواند به دلایل بالا برای رکورد در این مسابقات اشاره کرد. اما سئوالی که در این بین مطرح می شود اینکه وزارت ورزش و جوانان و چگونه و بر اساس کدام سند و مدرک به فدراسیون تکواندو مجوز برگزاری چنین مسابقات بی کیفیت و هزینه بری را داده است؟
 
مشاوران ورزات ورزش که برگزاری فستیوال هنرهای رزمی را به دلایل فنی تایید نکردند و باعث بروز مشکلات داخلی و بین المللی برای این فدراسیون می شوند، چگونه شرایط فنی جام باشگاههای تکواندو آسیا را برای برگزاری تایید کرده‌اند؟ چرا فدراسیون ورزشهای رزمی علی رغم اخذ مجوزهای لازم با تاکید دوباره دکتر سجادی معاون این وزارتخانه همچنان باید به دنبال دريافت مجوز باشد ولی تکواندو با تیم‌هایی که هیچ محل اعرابی از تکواندو در قاره ندارند اقدام به برگزاری چنین مسابقات می کنند؟ 
 

پتروشیمی تبریز قهرمان سومین دوره
مسئولان فدراسیون که این روزها از هر موقعیتی برای بیان مشکلات مالی خود استفاده کرده و سفرهای ضروری تیم های ملی را به همین دلیل لغو می کنند چگونه می توانند هزینه این مسابقات را تامین کنند؟ سوال دیگر اینکه چرا سفیر کره جنوبی که علاقه خاصی به تکواندو ایران پیدا کرده شرایط حضور یک تیم از کره جنوبی را در جام فجر و باشگاههای آسیا فراهم نمی کند؟