چهارمین دوره رقابتهای تکواندو باشگاههای آسیا در حالی از صبح فردا در خانه تکواندو آغاز می شود که با دستور کادر فنی تیم ملی تکواندوکاران حاضر در اردوی تیم ملی اجاز حضور در این رقابتها را ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، این مسابقات که چند سالی است با رکود مواجه شده و خارجی‌ها استقبال چندانی از آن ندارند، تنها با حضور سه تیم خارجی از هند، عراق و افغانستان طی دو روز در خانه تکواندو برگزار می شود. این رقابتها در رنکینک جهانی هیچ امتیازی ندارد و به همین دلیل کادر فنی تیم ملی به سه تیم ایرانی حاضر در این مسابقات اجازه استفاده از ملی پوشان را نداد تا آنها دو روز بعد در جام فجر که امتیاز آن محاسبه خواهد شد به مصاف رقبای خود بروند.

همین موضوع عاملی شد تا شهرداری ورامین که در جام باشگاههای آسیا حاضر است بهنام اسبقی و سجاد مردانی دو ملی پوش خود را به تیم استیل البرز که در جام فجر به میدان می‌رود داده و به جای آن از پوریا عرفانیان و امید عمیدی بهره ببرد.

این مسابقات بدون شک میدان مبارزه سه تیم ایرانی خواهد بود. شهرداری ورامین، دانشگاه آزاد و قوامین که خانه های اول تا سوم جدول را رده بندی لیگ برتر را در اختیا دارند، روی "شی هاپ چانگ" جام باشگاه‌های آسیا هم مبارزه جدی را برای کسب عنوان قهرمانی خواهند داشت.

اما ورامینی ها که قهرمانی لیگ برتر را در دستان خود دارند با هدایت پیام خانلرخانی و نفراتی چون علی و امیر حسین شاکری ، محمد خمسه ، ابوالفضل یعقوبی ، بهنام بیات ، صادق موسوی ، مهران عسگری ، پوریا عرفانیان ، بهنام بیات ، حمیدرضا بیات و امید عمیدی به دیدار رقبای خود می رود.

خانلرخانی در این مورد به مهر گفت: جنگ قهرمانی در این مسابقات بین سه تیم ایرانی است. امیدوارم شاهد مبارزات خوبی از نفرات تیم ها باشیم. وی تاکید کرد که برای کسب عنوان قهرمانی برنامه ریزی کرده است.

سید نعمت خلیفه سرمربی تیم دوم جدول رده بندی لیگ برتر در مورد جام باشگاههای آسیا گفت: استقبال نکردن تیم های خارجی از این مسابقات بدون شک روی کل مسابقات تاثیر دارد ولی برگزار شدن آن بهتر از تعطیلی آن است.

وی از آرمین هادی پور ، ابراهیم مردانی ، داود عبدالرضایی ، رضا صفری ، علیرضا نصر ، رضا حبیبی ، سید رجبی ، احمد محمدی ، مهدی خدابخش و افشین ساکت به عنوان شاگردان خود در این رقابتها نام برد.

قوامین ناجا سومین تیم ایرانی شرکت کننده در این رقابتهاست. حسین بیات، حسین کیانی، رضا نادریان، فرزان عاشورزاده، سید محمد رفیعی، حسن باغگرایی، میلاد بیگی، علیرضا درویش پور، جلال خدامی و پیام قبادی با هدایت مسعود لشگری در ترکیب قوامین در این مسابقات به میدان می روند.

لشگری در مورد این بازیها به مهرگفت: تیم های اول تا سوم جدول رده بندی لیگ برتر دراین مسابقات هم رقابت اصلی را با هم دارند. ما تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا عنوان قهرمانی را از آن خود کنیم.

برنامه زمانبندي اين رقابتها بدين شرح اعلام شد:
- جمعه 2 اسفندماه :
برگزاري سيمنار هماهنگي داوران از ساعت 13:30 الي 17:00
نشست سرپرستان تيم هاي شركت كننده و مراسم قرعه كشي مسابقات از ساعت 15:00 الي 16:30
برگزاري مراسم وزن كشي اوزان (82+، 82-، 72-، 63-، 54- ) كيلوگرم

- شنبه 3 اسفندماه‌:
برگزاري مسابقات مقدماني اوزان (82+، 82-، 72-، 63-، 54- ) كيلوگرم از ساعت 09:30 الي 13:00
برگزاري مرحله يك هشتم نهايي از ساعت 14:30 الي 16:00
برگزاري مراسم افتتاحيه از ساعت 16:30 الي 18:00 در خانه تكواندو

- يكشنبه 4 اسنفدماه:
برگزاري ديدارهاي مرحله يك چهارم نهايي از ساعت 09:30 الي 11:00
برگزاري مسابقات نيمه نهايي از ساعت 11:30 الي 13:00
برگزاري رقابتهاي فينال از ساعت 16:30 الي 17:30
مراسم اهداء مدال، حكم و كاپ قهرماني از ساعت 16:30 الي 17:30.