بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح جامع خرما برای حل مشکلات نخلداران و فعالان خرما خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد بعدازظهر پنجشنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان بوشهر اظهار داشت: حل مشکل نخلداران و فعالان عرصه خرمای دشتستان نیازمند عملکرد سریع است تا فعالان این بخش بیش از این متضرر نشوند.

وی از تدوین طرح جامع خرما برای حل مشکلات نخل‌داران، تولیدکندگان و کشاورزان استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: طرح جامعه خرما تهیه و در لایحه ای به مجلس ارائه شده است تا شاهد رفع مشکلات نخلداران و صادرکنندگان خرما باشیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مشکلات خرمای استان بوشهر با رئیس جمهور بیان داشت: رئیس جمهور نیز از معاون پارلمانی خواستند تا با تشکیل یک کارگروه ویژه مشکلات نخلداران و فعالان بخش خرما حل شود.

وی با اشاره به اظهار تمایل شهردار تهران برای ارائه خرمای استان بوشهر به بازار و میادین میوه و تره‌بار تهران افزود: لازم است که با تعامل و همراهی همه مسئولان شاهد حل مشکلات نخلداران باشیم.

فعالیت 43 بسته بندی و فراوری صنعتی خرما در استان بوشهر

رئیس اتاق بازرگانی و صنعت و معدن استان بوشهر نیز در این نشست با اشاره به فعالیت  43 واحد بسته بندی و فراوری صنعتی و یک‌هزار و 780 واحد سنتی خرما در استان بوشهر خاطرنشان ساخت: حل مشکلات خرمای استان بوشهر نیازمند اتخاذ تدابیر اساسی و کمک و همکاری همه مسئولان است.

علی اکبر شریف‌پور بوشهری با اشاره به تولید 120 تا 140 هزار تن خرما در استان بوشهر، گفت: افزایش کیفیت محصول خرما یکی از راهکارهای بهبود وضعیت صادرات این محصول است که راه‌اندازی کارگروه تخصصی حل مشکل خرما نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد.