۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۹:۴۰

موسوی نژاد:

تدوین طرح جامع خرما برای حل مشکلات نخلداران

تدوین طرح جامع خرما برای حل مشکلات نخلداران

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح جامع خرما برای حل مشکلات نخلداران و فعالان خرما خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد بعدازظهر پنجشنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان بوشهر اظهار داشت: حل مشکل نخلداران و فعالان عرصه خرمای دشتستان نیازمند عملکرد سریع است تا فعالان این بخش بیش از این متضرر نشوند.

وی از تدوین طرح جامع خرما برای حل مشکلات نخل‌داران، تولیدکندگان و کشاورزان استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: طرح جامعه خرما تهیه و در لایحه ای به مجلس ارائه شده است تا شاهد رفع مشکلات نخلداران و صادرکنندگان خرما باشیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مشکلات خرمای استان بوشهر با رئیس جمهور بیان داشت: رئیس جمهور نیز از معاون پارلمانی خواستند تا با تشکیل یک کارگروه ویژه مشکلات نخلداران و فعالان بخش خرما حل شود.

وی با اشاره به اظهار تمایل شهردار تهران برای ارائه خرمای استان بوشهر به بازار و میادین میوه و تره‌بار تهران افزود: لازم است که با تعامل و همراهی همه مسئولان شاهد حل مشکلات نخلداران باشیم.

فعالیت 43 بسته بندی و فراوری صنعتی خرما در استان بوشهر

رئیس اتاق بازرگانی و صنعت و معدن استان بوشهر نیز در این نشست با اشاره به فعالیت  43 واحد بسته بندی و فراوری صنعتی و یک‌هزار و 780 واحد سنتی خرما در استان بوشهر خاطرنشان ساخت: حل مشکلات خرمای استان بوشهر نیازمند اتخاذ تدابیر اساسی و کمک و همکاری همه مسئولان است.

علی اکبر شریف‌پور بوشهری با اشاره به تولید 120 تا 140 هزار تن خرما در استان بوشهر، گفت: افزایش کیفیت محصول خرما یکی از راهکارهای بهبود وضعیت صادرات این محصول است که راه‌اندازی کارگروه تخصصی حل مشکل خرما نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد.

کد خبر 2245757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha