دشتی - خبرگزاری مهر: مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی گفت: در حال حاضر 10 خانه قرآنی در روستاهای شهرستان دشتی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد احمدی منفرد عصر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از این خانه های قرآنی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر 10 خانه قرآنی روستاهای سنا، درویشی، باغان، کلل، چارک، عربی، بنیاد، محمدآباد، درازی و چاوشی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه  در حال حاضر دو هزار قرآن‌آموز در 17 مرکز قرآنی مشغول به فعالیت هستند افزود: چهار موسسه قرآنی در شهرهای خورموج، شنبه و کاکی نیز در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: امروزه دشمنان بعد از مایوس شدن از شکست نظامی، سعی در خلل وارد کردن به اعتقادات مذهبی مردم دارند و در این میان قشر نوجوان بیشتر در معرض این خطرات هستند که جذب جوانان به مساجد و کانونهایی قرآنی موجب خنثی شدن این دسیسه ها می‌شود.

احمدی‌منفرد با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان در فعالیت های قرآنی گفت: وجود چهره های بین المللی قرآنی در سطح شهرستان که حرف های زیادی برای گفتن داشته و نیازی به معرفی ندارند از پتانسیل بالای شهرستان در حوزه فعالیت های قرآنی حکایت دارد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی، گسترش موسسات قرآنی و خانه های قرآن روستایی به منظور ساماندهی فعالیت‌های قرآنی است که در شهرستان دشتی این امر به‌خوبی محقق شده است.