۱۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۳۵

با تاسیس۱۲ خانه قرآنی جدید؛

تعداد خانه‌های قرآنی در خراسان شمالی به ۱۳۳ مورد رسید

تعداد خانه‌های قرآنی در خراسان شمالی به ۱۳۳ مورد رسید

بجنورد- مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون شش خانه قرآن شهری و شش خانه قرآنی روستایی در این استان تاسیس شده است.

حمزه بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با تاسیس ۱۲ خانه قرآنی جدید در سال جاری، تعداد خانه های قرآنی درشهرستانهای هشت گانه این استان به ۱۳۳ مورد رسید.

وی اظهار داشت: همچنین در هفت ماهه نخست امسال ۴۳۹ گواهینامه برای شرکت کنندگان در رشته های حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم و ۱۱۶ گواهینامه دوره تربیت معلم دربخش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم برای شرکت کنندگان در این دوره ها صادر شده است.

مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: هم اکنون در شهرستانهای هشت گانه خراسان شمالی ۱۳۳ خانه قرآن شهری و روستایی درزمینه آموزش قران، قرائت، حفظ، مفاهیم و سایر بخش های قرآنی فعالیت دارند.

وی گفت: همچنین در حال حاضر ۳۷ موسسه قرآنی در خراسان شمالی وجود دارد که ۳۰ موسسه دارای پروانه بوده و مراحل ثبتی آنان نیز به اتمام رسیده و هفت موسسه قرآنی نیز در حال تکمیل مراحل ثبت و گرفتن پروانه هستند.

بابایی بر افزایش و بهبود فعالیت های قرآنی در خراسان شمالی تاکید کرد و گفت: ترویج و تبیین صحیح آموزه های قرآنی در جامعه بدون شک بخش اعظمی از مشکلات جامعه را رفع خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون ۶۴۰ مؤسسه قرآنی مردمی، خانه قرآن شهری و روستایی و جلسات خانگی آموزش قرآن کریم زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی این استان فعالیت می کنند.

کد خبر 2958546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha