۱۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۱۸

حجت الاسلام علیپور:

14 خانه قرآن روستایی و شهری در قاین فعال است/ اجرای طرح قصه های قرآنی در مساجد

14 خانه قرآن روستایی و شهری در قاین فعال است/ اجرای طرح قصه های قرآنی در مساجد

بیرجند – خبرگزاری مهر: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین از فعالیت 14 خانه قرآن روستایی و شهری در این شهرستان خبرداد.

حجت الاسلام احمد علیپور در گفتگو بامهر با بیان اینکه 13 خانه قرآن روستایی  و یک خانه قرآن شهری در شهرستان قاین فعال هستند، گفت: سه موسسه قرآنی نیز در این شهرستان فعالیت می کند.

وی افزود: در حال حاضر سه مدرسه قرآن در این شهرستان قاین فعال بوده  که دو مدرسه در شهر قاین و یک مدرسه در آرین شهر قرار دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قاین با بیان اینکه درحال حاضر 50 کلاس قرآنی دراین شهرستان درحال برگزاری است، گفت: این کلاس ها به صورت میانگین 6 ماهه برگزار می شود.

حجت الاسلام علیپور ادامه داد: برگزاری این کلاس ها  نقش بسیار موثر در ترویج آموزش های همگانی و عمومی قرآن در سطح شهرستان داشته است.

وی ادامه داد: نقش خانه های قرآنی شهری و روستایی در انتقال مفاهیم قرآنی به عموم مردم غیرقابل انکار است.

وي افزود: با توجه به اهميت يادگيري آموزش قرآن در بين نوجوانان و جوانان اداره تبليغات اسلامي از خانه‌ هاي قرآني شهر و روستاها و همچنين مراکز آموزش قرآن حمايت و کمک مي‌ کند.

وي ااظهارداشت: برگزاري کلاس‌هاي روخواني، روانخواني، تفسير قرآن کريم، مفاهيم و حفظ و قرائت از مهم‌ترين دوره‌هاي آموزشي است که در خانه‌هاي قرآني روستايي و شهري براي آنها برگزار مي‌ شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستانن قاین با بیان اینکه گسترش خانه قرآنی در دستور کار اداره تبلیغات این شهرستان قرار دارد، گفت: بایک مطالعه سطحی متوجه می شویم که قاریان وحافظان برجسته قرآنی تربیت یافتگان خانه های قرآنی هستند.

حجت الاسلام علیپورگفت: خانه های قرآن علاوه بر آموزش عمومی قرآن، استعدادهای قرآنی را شناسایی کرده و آنها را در یک مسیر صحیح  راهنمایی می کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین یادآورشد: خانه های قرآن شهری و روستایی یکی از مهم ترین ابزارها برای تحقق نهضت همگانی قرآن آموزی در سطح کشوراست.

وی از اجرای طرح قصه های قرآنی در سطح مساجد این شهرستان خبر داد و افزود: اين برنامه در طول ايام تابستان و اوقات فراغت در مساجد سطح شهر که روحاني مستقر دارند، برگزار شده است.

حجت الاسلام علیپور با بيان اينکه بهترين روش انتقال آموزه‌هاي قرآني براي کودکان، استفاده موضوعي در قالب قصه است، اظهار داشت: آموزش مفاهيم ديني به ‌صورت قصه براي کودکان، جذاب و در نتيجه درک موضوعات اخلاقي براي آنان به مراتب ساده تر و شيرين ‌تر خواهد بود.

 

 

کد خبر 2130783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha