مقامات صندوق بین المللی پول امروز پنجشنبه از موافقت خود برای اهدای وامی به ارزش 14 تا 18 میلیارد دلار به اوکراین خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مقامات صندوق بین المللی پول که برای مذاکره با دولت موقت اوکراین به کی یف سفر کرده اند پس از انجام گفتگوهایی با پرداخت وام به این کشور موافقت کردند.

میزان قطعی این وام هنوز اعلام نشده، اما رقم آن بین 14 تا 18 میلیارد دلار خواهد بود.

با پرداخت این وام راه برای اهدای وامهای بیشتر به اوکراین تا سقف 27 میلیارد دلار هموارتر می شود. اوکراین گرفتار مشکلات اقتصادی از جمله بدهی های خارجی است و دریافت وام از نهادهای بین المللی و کشورهای مختلف می تواند دولت جدید این کشور را در برون رفت از مشکلات یازی دهد.

پیشتر دولت موقت اوکراین که در ماه گذشته و پس از برکناری "ویکتور یانوکوویچ" از ریاست جمهوری اوکراین، بر سر کار آمده بود از کشورهای غربی درخواست وام کرده بود. پیش از سرنگونی یانوکوویچ روسیه با پرداخت وام 25 میلیارد دلاری به کی یف موافقت کرده و حتی قسط اول آن را نیز به حساب اوکراین واریز کرده بود اما بالا گرفتن تنش ها در این کشور و پیروزی جبهه ضد روس در آن، سبب شد تا مسکو پرداخت وام به کی یف را لغو کند.

به نوشته رویترز، هر چند مقامات صندوق بین المللی پول با پرداخت وام به اوکراین موافقت کرده اند، اما این موضوع باید در نشست ماه آوریل شاخه مدیریت و اجرایی صندوق نیز به تصویب برسد.