۷ فروردین ۱۳۹۳، ۱۱:۱۷

اوباما با تهدید مجدد روسیه :

همه پرسی در کریمه بدتر از حمله آمریکا به عراق بود!

همه پرسی در کریمه بدتر از حمله آمریکا به عراق بود!

رئیس جمهور آمریکا شب گذشته بار دیگر روسیه را تهدید و اعلام کرد ادامه رفتارهای مسکو سبب منزوی تر شدن کرملین خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، "باراک اوباما" پس از مذاکره با سران اتحادیه اروپا در بروکسل گفت : اگر مقامات روسیه به اقدامات فعلی خود ادامه دهند، تحریمهای بیشتری علیه این کشور اعمال خواهد شد و روسیه بیش از گذشته منزوی می شود.

اوباما که در نشست مطبوعاتی خود با رئیس شورای اروپا و رئیس کمیسیون اروپایی سخن می گفت، افزود : تحریمهای وضع شده علیه روسیه سخت ترین تحریمهایی است که علیه این کشور پس از جنگ سرد اعمال شده است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین اظهار داشت:  آمریکا به حفظ و تامین امنیت اروپا متعهد است. اقدامات روسیه در اوکراین مربوط به تنها یک کشور نیست، بلکه به نوعی به اروپا و دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم مربوط می شود. وقتی آمریکا و اروپا با یکدیگر متحد باشند، جهان امن تر خواهد بود.

وی همکاری میان دو طرف علیه روسیه را عالی خواند. به گفته اوباما، رهبران کرملین دچار اشتباه محاسباتی شده اند اگر فکر کنند که جهان توجهی به اقدامات آنها در قبال اوکراین ندارد.

وی افزود: روسیه در اشتباه خواهد بود اگر فکر کند که می تواند بین آمریکا و اتحادیه اروپا شکاف ایجاد کند.

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد روسیه در سازمان ملل و صحنه های جهانی در زمینه دفاع از اقداماتش در اوکراین تنها مانده است.

اوباما در اظهارنظر جالبی گفت حمله آمریکا به عراق در سال 2003 اقدام بدی بود، اما موضوع کریمه و انجام همه پرسی در آن از آن حمله بدتر بود.

به گزارش مهر، دخالتهای کشورهای اروپایی و آمریکا در امور اوکراین سبب شد تا روابط این کشورها با روسیه از اواخر نوامبر سال گذشته رو به سردی رود. در ماه گذشته میلادی سرانجام این دخالتها منجر به کنار رفتن "ویکتور یانوکوویچ" از ریاست جمهوری اوکراین شد و متعاقب آن مردم شبه جزیره کریمه رای به استقلال از کی یف و الحاق به روسیه دادند.

مجموع این تحولات سبب شد تا کشورهای غربی اقدامات تنبیهی علیه روسیه را در دستور کار خود قرار دهند، اما روسها اعتنای چندانی به این فشارها نکرده اند.

کد خبر 2261497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha