ساری - خبرگزاری مهر: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اقتصاد مقاومتی به عنوان واکسینه کردن اقتصاد کشور از تنش ها و فشارهای بیرونی یاد کرد و گفت: بدترین حالت اقتصادی تورم رکوردی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد تقوی ظهر پنج شنبه در دومین همایش نقدیر از واحدهای تولیدی و خدماتی برتر حامی حقوق مصرف کنندگان مازندران در سال سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه برگزاری این گونه همایش ها باید معتبرترین همایش در جهت حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده باشد تا بهره خوبی در مجموعه نظام کشور داشته باشد، اظهارداشت:  باید این همایش ها را در همه حوزه های  مختلف کاری خود نهادینه شود تا این فرهنگ بعنوان یک رفتار دائمی در جامعه گسترش یابد.

وی بیان کرد: فرهنگ طنز می تواند بازگو کننده بسیاری از مفاهیم بلندی در یک سطر یا مصراع باشد تا بتواند آن را انتقال دهد.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور با اشاره به اینکه مصرف کننده شامل همه آحاد جامعه است، افزود: آیا احترام گذاشتن به آحاد جامعه در فضای اقتصادی امروز که اقتصاد و فرهنگ را به هم منسوج می کند، بعنوان یک شعار ملی مطرح می شود چه جایگاهی دارد؟ آیا بغیر این است که همه فعالیت های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی امروز به زندگی مردم، حکومت و نظام برای زنگی بهتر، آرامش و راحتی، ارتباط بهتر بر می گردد و به جزء اینها چیزی نیست.

تقوی بیان کرد: اگر امروز از فرهنگ یاد می شود همه آداب، سنت ها، ارزشها و اعتقادات را شامل می شود و باید از اخلاق اقتصادی را در چهارچوب فرهنگ شکل دهید.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد امروز کشور مبتنی بر اقتصاد اسلامی، اذعان داشت: امروز با اقتصاد اسلامی بحث عدالت اجتماعی، فقر زدایی و کم کردن فاصله طبقاتی است که اینها را در کدام فرهنگ پیدا می شود.

تقوی به اتفاق افتادن توسعه اقتصادی همراه با فقر در جامعه اشاره و اظهارداشت: فرهنگ اقتصادی کشور و آموزه های دینی اجازه این اتفاق را در جامعه نمی دهد و برای انجام آن باید نسخه حمایت از حقوق مصرف کننده را بهمراه  داشته باشید.

وی مفهوم واقعی رعایت حقوق مصرف کننده برای تولید کننده هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: تولید کننده بدنبال مشتری دائمی است.

تقوی با اشاره به اینکه اگر تولید بهمراه مصرف نباشد، چگونه پایدار می ماند و همچنین اگر مصرف کننده کالای مورد نیاز خود را پیدا نکند چه باید بکند؟، گفت: بنابراین اگر صحبت حمایت از تولید همانند حمایت از مصرف کننده است و بالعکس آن بی جهت نیست چرا که یک حلقه و زنجیره کاملا متصل بهم است، لذا امروز مقام معظم رهبری محور فعالیت را تولید برای تولید ماندگار، پایدار و دارای ارزش عنوان کردند.

وی شاخص های اصلی اقتصادی را رعایت در حوزه مشتری مداری عنوان کرد و گفت: امروز بسیاری از حوزه های اقتصادی و تولید بدنبال بررسی بازار و فرهنگ رفتاری مصرفی جامعه هستند.

تقوی به تاکید ولی فقیه سال گذشته در خصوص اقتصاد مقاومتی، اذعان داشت: توجه به تمام ظرفیت های موجود کشور و نکته کلیدی این اقتصاد بهره گیری از همه ظرفیت های موجود در کشور است.

تقوی برگزاری آزمون همایش رعایت حقوق مصرف کننده ارزیابی به نکات خیلی ریز از جمله قیمت، کیفیت، خدمات پس از فروش، رضایتمندی مردم ، بهره وری، کارایی محصول و ساختار ارزیابی محصول مورد توجه است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری داخلی و خارجی فرقی ندارد، اظهارداشت: امروز باید به فضای اشتغال و تولید کشور کمک شود و با این حرکت از چرخه اقتصادی رکود و تورم خارج شویم و برای بهتر شدن شرایط زندگی آحاد جامعه با هم مشارکت داشته باشند.

تقوی خاطرنشان کرد: با بهره گیری از کالا و خدمت ایرانی می توان کالای ایرانی را جایگزین کالای خارجی کرد.