بجنورد- خبرگزاري مهر: جانشين فرماندهي انتظامي خراسان شمالي جزئیات مربوط به سرقت مسلحانه از یک جواهرفروشی در شهر آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان و دستگیری سارقان در شهرستان گالیکش استان گلستان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احمد قرائی صبح شنبه در نشستی خبری جزئیات مربوط به سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان و دستگیری سارقان را تشریح کرد.

وی اظهار داشت: ساعت 20 روز شنبه 23 فروردین ماه چهار سارق که دو نفر از آنها مجهز به سلاح گرم کلاشنیکف و یک نفر نیز دارای سلاح سرد پتک بود؛ به یک جواهرفروشی در شهر آشخانه حمله کردند.

به گفته سرهنگ قرائی سارقان ابتدا با استفاده از پتک سعی می کنند ویترین طلافروشی را بشکنند اما به علت نشکن بودن شیشه‌های ویترین موفق به این کار نمی‌شوند؛ سپس اقدام به شکستن درب جواهرفروشی با استفاده از پتک می کنند که در ضربه نخست درب نمی شکند که یکی از سارقان با شلیک یک گلوله، شیشه در طلافروشی را ترک می دهد و نفر بعدی با استفاده از پتک درب را شکسته و وارد طلا فروشی می شوند.

وی اضافه کرد: در داخل جواهرفروشی علاوه بر طلافروش یک خانواده چهار نفره شامل زن و مرد و دو فرزند وجود داشتند اما خوشبختانه گلوله شلیک شده به کسی اصابت نکرد و تنها پاشیده شدن خرده شیشه ها سبب جراحت اندک یکی از مشتریان طلافروشی شده بود.

سرهنگ قرائی افزود: سارقان با تهدید و ارعاب طلافروش و افراد حاضر جواهرات موجود در طلافروشی را جمع کرده و در کمتر از دو دقیقه از صحنه متواری می شوند و آن گونه که صاحب جواهرفروشی بعدا عنوان کرد حدود پنج کیلوگرم طلا به سرقت رفته بود.

وی در ادامه عنوان کرد: موضوع این سرقت با توجه به حساسیت آن با همکاری دستگاه‌های قضایی و امنیتی به طور ویژه در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفت و در همان ساعات اولیه تقریبا هویت سارقان برای همکاران امنیتی و انتظامی محرز شده بود.

سرهنگ قرائی گفت: پس از پنج روز اقدام انتظامی، قضایی و امنیتی سرانجام سارقان که محل اختفای آنها در یکی از مجتمع‌های مسکونی گالیکش در استان گلستان شناسایی شده بود؛ با عملیات ضربتی هشت گروه عملیاتی از خراسان شمالی و نیز با همکاری نیروهای استان گلستان دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: در این عملیات غافلگیرانه در یکی از واحدهای این مجتمع مسکونی سه متهم دستگیر و از واحد دیگر نیز سه نفر دستگیر شدند که از این شش نفر سه نفر آنها به طور مستقیم در سرقت مسلحانه نقش داشتند.

سرهنگ قرائی عنوان کرد: همچنین از ساختمان روبرویی نیز چند متهم دیگر که به نوعی با این سرقت مرتبط بودند؛ دستگیر شدند.

به گفته وی در بازرسی از محل اختفای سارقان مقدار سه و نیم کیلوگرم طلا، یک اسلحه کمری و 10 عدد فشنگ کشف و ضبط شد و آن گونه که در بازجویی ها روشن شده به احتمال زیاد میزان طلای به سرقت رفته همین 3.5 کیلوگرم کشف شده است و میزان اعلام شده از طرف صاحب طلافروشی صحیح نبوده است.

سرهنگ قرائی اظهار داشت: یکی از چهار سارق اصلی دخیل در این سرقت هنوز متواری است و دستگیر نشده؛ اما هویت وی به طور کامل شناسایی شده و تلاش ها برای دستگیری وی ادامه دارد.

وی عنوان کرد: تمامی این سارقان اهل یکی از استان های شرقی کشور هستند که در یکی از استان های شمالی کشور ساکن هستند اما شهر آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان در استان خراسان شمالی را برای سرقت انتخاب کرده بودند.

وی با قدردانی از تمامی نیروهای امنیتی، قضایی و انتظامی دخیل در این پرونده، یکی از دلایل این موفقیت را همراهی و همدلی تمامی این نیروها و همکاری بسیار مناسب دستگاه های قضایی و امنیتی دانست.