۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۳:۵۲

سرهنگ قرایی:

آموزش همگانی در كاهش جرائم و آسیب های اجتماعی نقش اساسی دارد

آموزش همگانی در كاهش جرائم و آسیب های اجتماعی نقش اساسی دارد

بجنورد - خبرگزاری مهر: جانشین فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: آموزش همگانی و شناخت عوامل موثر در وقوع جرم، در كاهش جرائم و آسیب های اجتماعی نقش اساسی دارد.

سرهنگ احمد قرائی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ارتقاء فرهنگ عمومی و آموزش های همگانی از عوامل مهم و تاثیرگذار در ایجاد امنیت اجتماعی و فردی است و به كاهش وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی منجر می شود.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش های حقوق شهروندی و عمومی برای آحاد جامعه، اظهار داشت: بدون شک كاهش جرائم در گرو شناخت عوامل موثر در وقوع جرم نهفته است.

به گفته این مقام انتظامی با آموزش همگانی و ارتقای سطح آگاهی افراد می توان سلامت جامعه را افزایش داد چرا كه بین آموزش عمومی و كاهش جرم رابطه مستیمی وجود دارد.

وی با تاكید فراهم سازی زمینه های مناسب برای آموزش همگانی تصریح كرد: مشاركتهای مردمی نیز در تحقق برقراری امنیت و آرامش جامعه تاثیر گذار است.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان شمالی اظهار داشت: بسیاری از جرائم به دلیل عدم آگاهی عمومی و سهل انگاری در برابر تهدیدات به وجود آمده رخ می دهد كه ضرورت دارد به این امر توجه ویژه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با داشتن ۸ شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۸۶۷ هزار نفر از اقوام مختلف و دارا بودن ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان، یکی از استانهای امن کشور به شمار می رود.

کد خبر 2421418