فدراسیون بسکتبال با یک گزینه صربستانی برای بر عهده گرفتن هدایت تیم جوانان به توافق رسیده است. در همین راستا قرار است این مربی هفته آینده به ایران سفر کند تا مذاکرات نهایی خود را به مسئولان فدراسیون ایران انجام دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، انتخاب یک سرمربی داخلی یا خارجی برای تیم بسکتبال جوانان یکی از برنامه های در دستور کار فدراسیون طی ماه های گذشته بود. در همین زمینه مسئولان فدراسیون چندی پیش با یک مربی صربستانی به توافق رسیدند. این مربی قرار است هفته آینده سفری به ایران داشته باشد و طی آن مذاکرات نهایی خود را به مسئولان فدراسیون ایران انجام دهد و در عین حال برنامه های مورد نظرش را برای تیم جوانان ارائه کند.

در صورت توافقات نهایی میان فدراسیون بسکتبال و مربی صربستانی مورد نظر برای هدایت تیم جوانان، وی هدایت این تیم را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا بر عهده خواهد کرد. بیست و سومین دوره این رقابت ها 28 مردادماه تا 6 شهریورماه در دوحه قطر برگزار خواهد شد.

البته فدراسیون بسکتبال در نظر در راستای آماده سازی تیم جوانان برای رویارویی با حریفان آسیایی، این تیم را به جای تیم ملی به مسابقات غرب آسیا (2 تا 8 خردادماه - اردن) نیز اعزام کند که در صورت رسمی شدن انعقاد قرارداد میان فدر اسیون بسکتبال و گزینه صربستانی مورد نظر، این مربی در مسابقات اردن هم در کنار بسکتبالیست های جوان خواهد بود.