بوشهر - خبرگزاری مهر: سرمایه‌گذاران کشور ترکیه به منظور بازدید از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان بوشهر به عسلویه سفر کرده‌اند، از تاسیسات پارس جنوبی بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، بیش از 60 نفر از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی کشور ترکیه به همراه تعدادی از مسئولان اقتصادی استان بوشهر ظهر دوشنبه در بخش های مختلف پارس جنوبی بازدید کردند و از نزدیک در جریان ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه قرار گرفتند.

رئیس اتاق بازرگانی و تجاری ازمیرترکیه در جریان بازدید از عسلویه اظهار داشت: فعالیت‌های بسیار خوبی در این منطقه عظیم صنعتی و اقتصادی صورت گرفته است و این صنایع عظیم گازی با خلاقیت و با استفاده از منابع انسانی پرتلاش ایجاد شده است.

اکرم دمیرتاش با بیان اینکه پارس جنوبی شایسته عنوان پایتخت انرژی دنیا است، اضافه کرد: کشور ایران به دلیل داشتن زیرساخت‌های انرژی تا 10 سال آینده جزو20 کشور صنعتی و پیشرفته دنیا محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در ترکیه همواره به ایران به عنوان شریک و کشوری قابل اعتماد نگاه ویژه می کنیم، ادامه داد:  ایران همسایه ای قوی و ثروتمند برای ترکیه محسوب می‌شود و اماده هستیم تا در این کشور سرمایه‌گذاری کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی و تجاری ازمیرترکیه تصریح کرد: آماده هستیم تا تجربیات خود در سفر به این منطقه را در اختیار دیگر تجار و بازرگانان ترکیه قرار دهیم تا زمینه سرمایه گذاری در ایران بیش از پیش فراهم شود.

لازم به ذکر است که 62 نفر از سرمایه‌گذاران کشور ترکیه صبح امروز از فرودگاه عسلویه وارد استان شدند و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از نقاط مختلف استان بوشهر بازدید می‌کنند و از نزدیک در جریان وضعیت سرمایه‌گذاری در این مناطق قرار خواهند گرفت.

شناسایی، بررسی و ارزیابی موقعیت‌های مختلف سرمایه‌گذاری استان بوشهر از مهمترین اهداف این گروه سرمایه‌گذاری است.

این هیئت سرمایه‌گذاری نشست‌های مختلفی را در استان بوشهر برگزار می‌کنند که می‌توان به برگزاری نشست با استاندار، شهردار و اعضای شورای شهر بوشهر و همچنین تجار و بازرگانان استان اشاره کرد.

بازدید از حوزه نخیلات، مزارع پرورش ماهی و میگو، تاسیسات نفت و گاز مستقر در منطقه انرژی پارس، منطقه ویژه اقتصادی و اداره بنادر و دریانوردی از جمله برنامه‌های هیئت سرمایه‌گذاری ترکیه‌ای در استان بوشهر است.