۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۵۵

در ادامه برنامه‌های سفر به بوشهر/

سرمایه‌گذاران کشور ترکیه از نخلستان‌های استان بوشهر بازدید کردند

سرمایه‌گذاران کشور ترکیه از نخلستان‌های استان بوشهر بازدید کردند

بوشهر - خبرگزاری مهر: سرمایه‌گذاران کشور ترکیه در ادامه برنامه‌های سفر خود به بوشهر از نخلستان‌های استان بوشهر بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان در این بازدید اظهار داشت: نخیلات یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم استان بوشهر است که دارای قابلیت‌های بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری است و در شهرستان دشتستان نیز شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم است.

حسین قیصری با اشاره به اینکه بیش بیش از 70 درصد سطح زیر کشت کشاورزی استان بوشهر متعلق به شهرستان دشتستان است، افزود: سالانه 11.8 هزار تن محصولات کشاورزی شهرستان دشتستان به کشورهای روسیه، اوکراین، امارات متحده عربی و آسیای میانه صادر می‌شود.

وی با اشاره به وجود بیش از چهار میلیون و 200 هزار اصله نخل در شهرستان دشتستان، بیان داشت: شهرستان دشتستان رتبه نخست کشور در زمینه تولید خرما را دارد و در هر سال حدود 125 هزار تن خرما در این شهرستان تولید می‌شود.

بخشدار آبپخش نیز در حاشیه این بازدید اظهار داشت: بخش آبپخش یکی از قطب‌های تولید خرما در کشور است که دارای بیش از یک میلیون و 200 هزار اصله نخل است و نقش بسیار مهمی در تولید خرمای استان دارد.

غلامرضا وفایی با اشاره به تولید بخش عظیمی از خرمای استان بوشهر در آب‌پخش، اضافه کرد: سالیانه بیش از 45 هزار تن خرما در این بخش تولید می‌شود و دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

لازم به ذکر است که 40 سرمایه‌گذار ترکیه‌ای متشکل از 35 مرد و پنج زن از کشور ترکیه از شهر آبپخش بازدید کرده و سپس در محل مهمانسرای اداره آبیاری از نمایشگاه محصولات خرما دیدن کردند.

خاطرنشان می‌شود که هیئت سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای ابتدا بازدیدی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه پارس جنوبی داشتند و روز گذشته نیز در شهر بوشهر از زیرساخت‌های این شهر بازدید کردند و نشست‌هایی نیز با مسئولان استان بوشهر داشتند.

کد خبر 2281093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha