بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون اول رئیس جمهور که صبح امروز وارد عسلویه شده بود دقایقی پیش از فاز 12 پارس جنوبی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری صبح دوشنبه به منظور بررسی وضعیت استان بوشهر وارد عسلویه شد و بازدید از فازهای مختلف پارس جنوبی به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های وی در این سفر است که در اولین برنامه به صورت هوایی از فاز 12 پارس جنوبی بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در ارتباط با وضعیت اجرای فاز 12 پارس جنوبی اظهار داشت: این فاز بزرگترین فاز توسعه‌ای پارس جنوبی است که راه‌اندازی ان در افزایش میزان تولید محصولات گازی نقشی بسیار مهم دارد.

علی‌اکبر شعبان‌پور اضافه کرد: هدف‌ از طرح توسعه‌ فاز 12 پارس جنوبی به عنوان یک مگا پروژه گازی، تولید روزانه‌ 81 میلیون‌ متر مكعب‌ گاز ترش و غنی، 120 هزار بشکه میعانات گازی، 750 تن گوگرد و مایعات گازی است.

وی به پیشرفت 95 درصدی اجرای این فاز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: 6.9 میلیارد دلاربرای اجرای فاز 12 پارس جنوبی سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس تصریح کرد: از توانمندی و تخصص نیروهای داخلی در این فاز به خوبی استفاده شده است و این فاز بزرگ به اندازه سه فاز دیگر در این منطقه است.

وی تاکید کرد: همه تلاش خود را برای بهره‌برداری از این فاز به کار خواهیم گرفت و با برنامه‌ریزی های صورت گرفته این فاز امسال افتتاح و به شبکه سراسری گاز کشور وصل خواهد شد.