آشتیان - خبرگزاری مهر: امام جمعه آشتیان گفت: زکات به عنوان یکی از فرایض دین نقش بسیار مهمی در رشد اقتصادی دارد و ترویج آن در جامعه گام موثری در محرومیت زدایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اسماعیل خاتمی نژاد ظهر پنج شنبه در نشست ستاد احیا زکات آشتیان افزود: ادای زکات از دستورات الهی است که باید در جامعه به صورت جدی اجرا شود.

وی، که ریاست ستاد احیای زکات شهرستان آشتیان را نیز بر عهده دارد، گفت: ادای زکات یکی از نشانه های جامعه اسلامی است و با اجرای این دستور الهی، رحمت خداوند نازل می شود.

امام جمعه آشتیان در ادامه اظهار داشت: وظیفه همه در ارتباط با خلق خدا، توجیه و آگاهی دادن مردم در راستای پرداخت این فریضه الهی است.

به نحو شایسته در خصوص ترویج فریضه زکات اطلاع رسانی مناسب صورت گیرد

وی ادامه داد: باید به نحو شایسته در خصوص ترویج فریضه زکات اطلاع رسانی مناسب صورت گیرد و مبلغان دینی، روحانیون، استادان و معلمان در این خصوص رسالتی سنگین به عهده دارند.

فرماندار آشتیان نیز در ادامه این نشست گفت: با پرداخت زکات توسط مردم گام های موثری در توسعه عمران و آبادانی منطقه برداشته می شود.

محمود حسنی با بیان اینکه ترویج فرهنگ زکات باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، اظهارکرد: همه باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ زکات تلاش کنیم و با ارایه ساز و کارهای علمی و عملی مردم را بیش از پیش با اهمیت فرهنگ زکات آشنا و با اعتماد سازی مناسب زمینه مصرف آن را با مشارکت پرداخت کنندگان فراهم کنیم.

وی گفت: زکات انسان را از رذایل اخلاقی نظیر دنیاپرستی و بخل پاک می‏کند و نهال نوع دوستی، سخاوت و توجه به حقوق دیگران را در آنان پرورش می‏ دهد.

جمع آوری 800 میلیون زکات از کشاورزان آشتیان

دبیر ستاد احیای زکات شهرستان آشتیان در ادامه افزود: در سال گذشته بالغ 800 میلیون ریال زکات از کشاورزان شهرستان آشتیان جمع آوری شده بود.

محمدرضا بهمنی اضافه کرد: در سال جاری نیز پنج میلیارد و 500 میلیون ریال زکات جمع آوری شده است که رشد قابل توجهی را در این زمینه شاهد بوده ایم.