۹ فروردین ۱۳۹۳، ۱۷:۲۵

امروز:

انتخاب چهارمین فرماندار دولت تدبیر و امید استان مرکزی/ حسنی فرماندار آشتیان شد

انتخاب چهارمین فرماندار دولت تدبیر و امید استان مرکزی/ حسنی فرماندار آشتیان شد

اراک – خبرگزاری مهر: چهارمین فرماندار دولت تدبیر و امید در استان مرکزی برای تصدی گری فرمانداری شهرستان آشتیان انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، برگزاری مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان در نخستین روزهای سال 93 حکایت از جدیت استاندار استان مرکزی در سر و سامان دادن به وضعیت شهرستانهای استان داشت اقدامی که طی آن در حالی که تنها 9 روز از سال 93 نمی گذشت محمود حسنی را به ساختمان فرمانداری شهرستان آشتیان بجای اکبر شایسته فر نشاند.

امام جمعه شهرستان آشتیان ظهر روز شنبه در این مراسم مدیران دستگاه های اجرایی را به الگوگیری از شیوه حکومت داری حضرت علی 0ع) فراخواند و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید با الگوگیری از امیر مومنان در فرصت کوتاه مدیریت خود گامی اساسی در جهت حل مشکلات مردم و کاهش غم مسلمین بردارند.

حجت الاسلام محمد تقی خاتمی نژاد افزود: مدیران نباید از تریبون های در اختیار برای خو آمد مدیران بالادستی استفاده کنند باید در هر سطحی با بیان واقعیت ها و درد دل مردم گامی اساسی در جهت حل مشکلات جامعه بردارند.

وی در ادامه با اشاره به تغییر مدیران با روی کار آمدن دولت های جدید گفت: متاسفانه در دولت قبل شیوه انتقال اتوبوسی نیروهای زبده و کاربلد از شهرستانها و جایگزین کردن نیرویهای صفر کیلومتر لطمات بسیاری را به شهرستانها وارد کرد که جبران آنها به سالیان دراز وقت نیاز است.

امام جمعه شهرستان آشتیان با تاکید بر ضرورت بکارگیری نیرویها با تجربه و کاربلد در شهرستان ها از سوی استانداری مرکزی گفت: نباید شهرستانها کارخانه تولید نیروی انسانی برای مرکز استان باشند بلکه باید تدابیری اندیشیده شود تا نیرویی که سالها وقئت خود را در شهرستان صرف امورات آن می کند حتی در صورت تغییر نیز در شهرستان بماند و به انتقال تجارب خود بپردازد.

حجت الاسلام خاتمی نژاد در ادامه با بیان این که در مسند امام جمعه شهر آشتیان تعارفی با کسی ندارد افزود: اگر نیروهایی که بر ای خدمت در شهرستان آشتیان گمارده می شوند در خط نظام و انقلاب و ولایت باشند با تمام وجود از آنها حمایت کرده در غیر این صورت با احدی تعارف نداریم.

برنامه ریزی محور کار فرماندار جدید آشتیان

فرماندار جدید شهرستان آشتیان نیز در این مراسم برنامه ریزی را محور کاری خود به عنوان فرماندار جدید برشمرد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان باید تا پایان فروردین ماه جاری برنامه های عملیاتی خود رابر مبنای واقعیت ها به فرمانداری شهرستان ارائه کنند.

محمود حسنی افزود: حرکت بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری و سیاستهای کاری رئیس جمهوری در سرلوحه امور من قرار دارد و سعی خواهم کرد با توجه به محورهای مهم کاری در مسیر توسعه شهرستان آشتیان گام برداریم.

 فرماندار شهرستان آشتیان با تاکید بر ضرورت همکاری تمامی مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان آشتیان با فرماندار جید گفت:  شهرستان آشتیان مهر پرورش و زادگاه نخبگان بزرگ و تاثیر گذار کشور در گذشته است که یقینا از این استعدادها هنوز هم در شهرستان یافت می شود.

حسنی با اشاره به تقدیم 150 هزار شهید این شهرستان به نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: تلاش در جهت توسعه شهرستان آشتیان  حل مشکلات مردمی که همواره نقش بسزایی در صحنه های مختلف سیاسی داشته اند یک امر ضروری است که تحقق آن به تنهایی از عهده فرماندار خارج و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی را می طلبد.

جشن ریشه کنی بیکاری شهرستن آشتیان در سالجاری

فرماندار سابق شهرستان آشتیان نیز در سخنانی به ارائه گزارش عملکرد خویش در مدت فعالیت در این شهرستان پرداخت و گفت: شهرستان آشتیان به عنوان مهر علم و ادب و فرهنگی باید به عنوان الگوی فرهنگی استان مرکزی در سال اقتصادو فرهنگ معرفی شود.

اکبرشایسته فر در ادامه از برگزاری جشن ریشه کنی بیکاری شهرستان آشتیان در سالجاری خبر داد و گفت: نرخ بیکاری شهرستان آشتیان که در سال 89 دو رقمی بود با همت و مردانگی مسئولین این شهرستان در سال 93 یک رقمی می شود.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته نرخ بیکاری شهرستان آشتیان به عنوان شهرستان استان مرکزی علیرغم عدم برخورداری از صنایع بسیار به زیر هفت دهم درصد خواهد رسید.

فرماندار سابق شهرستان آشتیان که به گفته خودش 38 ماه و 22 روز از خدمتش در این فرمانداری می گذشت افزود: تلاش مسئولین شهرستان در کنار همت خیرین این شهرستان باعث شد تا شهرستان آشتیان در شاخص بهداشت و درمان و توسعه مراکز درمانی رشد قابل توجهی یابد به طوریکه هم اکنون بیش از 16 پزشک متخصص در این شهرستان به کار طبابت مشغول اند.

گفتنی است در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خدمات اکبر شایسته فر فرماندار سابق محمد حسنی به عنوان فرماندار جدید شهرستان آشتیان معرفی شد.

گفتنی است محمود حسنی دارای 22 سابقه فعالیت مستمر( از نیروهای وزارت کشور) در استانداری مرکزی بوده است.

کد خبر 2262302

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha