۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۰۳

حجت الاسلام خاتمی نژاد:

ترویج فرهنگ زکات گام مهمی در محرومیت زدایی است/جمع آوری 800 میلیون زکات از کشاورزان آشتیان

ترویج فرهنگ زکات گام مهمی در محرومیت زدایی است/جمع آوری 800 میلیون زکات از کشاورزان آشتیان

آشتیان - خبرگزاری مهر: امام جمعه آشتیان گفت: زکات به عنوان یکی از فرایض دین نقش بسیار مهمی در رشد اقتصادی دارد و ترویج آن در جامعه گام موثری در محرومیت زدایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اسماعیل خاتمی نژاد ظهر پنج شنبه در نشست ستاد احیا زکات آشتیان افزود: ادای زکات از دستورات الهی است که باید در جامعه به صورت جدی اجرا شود.

وی، که ریاست ستاد احیای زکات شهرستان آشتیان را نیز بر عهده دارد، گفت: ادای زکات یکی از نشانه های جامعه اسلامی است و با اجرای این دستور الهی، رحمت خداوند نازل می شود.

امام جمعه آشتیان در ادامه اظهار داشت: وظیفه همه در ارتباط با خلق خدا، توجیه و آگاهی دادن مردم در راستای پرداخت این فریضه الهی است.

به نحو شایسته در خصوص ترویج فریضه زکات اطلاع رسانی مناسب صورت گیرد

وی ادامه داد: باید به نحو شایسته در خصوص ترویج فریضه زکات اطلاع رسانی مناسب صورت گیرد و مبلغان دینی، روحانیون، استادان و معلمان در این خصوص رسالتی سنگین به عهده دارند.

فرماندار آشتیان نیز در ادامه این نشست گفت: با پرداخت زکات توسط مردم گام های موثری در توسعه عمران و آبادانی منطقه برداشته می شود.

محمود حسنی با بیان اینکه ترویج فرهنگ زکات باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، اظهارکرد: همه باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ زکات تلاش کنیم و با ارایه ساز و کارهای علمی و عملی مردم را بیش از پیش با اهمیت فرهنگ زکات آشنا و با اعتماد سازی مناسب زمینه مصرف آن را با مشارکت پرداخت کنندگان فراهم کنیم.

وی گفت: زکات انسان را از رذایل اخلاقی نظیر دنیاپرستی و بخل پاک می‏کند و نهال نوع دوستی، سخاوت و توجه به حقوق دیگران را در آنان پرورش می‏ دهد.

جمع آوری 800 میلیون زکات از کشاورزان آشتیان

دبیر ستاد احیای زکات شهرستان آشتیان در ادامه افزود: در سال گذشته بالغ 800 میلیون ریال زکات از کشاورزان شهرستان آشتیان جمع آوری شده بود.

محمدرضا بهمنی اضافه کرد: در سال جاری نیز پنج میلیارد و 500 میلیون ریال زکات جمع آوری شده است که رشد قابل توجهی را در این زمینه شاهد بوده ایم.

کد خبر 2282812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha