بجنورد - خبرگزاری مهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی گفت: با نظر هیئت داوران 13 مقاله به بخش نهایی همایش ملی روش های یاددهی و یادگیری در حوزه و دانشگاه که قرار است پایان اردیبهشت ماه در بجنورد برگزار شود، راه یافت.

ابراهیم گلمکانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به این که نخستین همایش ملی روش‌های یاددهی و یادگیری در حوزه و دانشگاه سی و یکم اردیبهشت ماه امسال به میزبانی بجنورد در محل کمپ مجتمع پتروشیمی خراسان برگزار می‌شود، افزود: در مهلت ارسال مقاله به این همایش تا پایان فروردین‌ماه امسال در مجموع 370 مقاله از استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد که پس از داوری آنها از سوی هیئت داوران، 13 مقاله برتر برای ارائه در بخش نهایی همایش مشخص شدند.

وی اضافه کرد: همچنین هیئت داوران 80 عنوان مقاله را برای ارائه در قالب چاپ پوستر و 160 عنوان مقاله را هم برای ارائه در قالب پوستر الکترونیکی انتخاب کرده اند.

گلمکانی افزود: نخستین همایش ملی روش‌های یاددهی و یادگیری در حوزه و دانشگاه در بخش‌های علوم حوزوی، علوم پزشکی، علوم انسانی و علوم مهندسی با محورهای روش ها و فنون آموزش، روش‌ها و فنون یادگیری، برنامه ریزی آموزشی و ارزش یابی در آموزش حوزه‌های علمیه و مراکز آموزش عالی و الگوها و نظریه‌های نوین یاددهی و یادگیری برگزار می‌شود.

به گفته وی علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان که مسئول برگزاری این همایش است، دستگاه ها و نهادهای دیگری نظیر استانداری، اداره کل تبلیغات اسلامی، نمایندگی حوزه علمیه، دفتر امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان، دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی و پیام نور بجنورد، صدا و سیما و جهاد دانشگاهی خراسان شمالی نیز در برگزاری آن مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، در استان 867 هزار نفری خراسان شمالی در سال تحصیلی جاری افزون بر 40 هزار دانشجوی دختر و پسر در 37 مرکز آموزش عالی و بیش از هزار و 700 طلبه خواهر و برادر در 14 مدرسه علمیه مشغول تحصیل هستند.