کتاب خاطرات جلال طالبانی رئیس‌جمهور عراق تحت عنوان "رئیس‌جمهور پیشمرگه" امروز چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه ساعت 15 در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، این کتاب که توسط روزنامه‌نگار عرب معدفیاض نگاشته شده است و در روزنامه شرق‌الاوسط به شکل پاورقی منتشر شده است، توسط سامان سلیمانی به فارسی ترجمه و در قالب ٢١ فصل و آلبوم تصاویر اختصاصی از زندگی آقای طالبانی در ٢٠٠ صفحه عرضه می‌شود.

کتاب رئیس‌جمهور پیشمرگه توسط نشر دات راهرو ١٤ غرفه ١٥ نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود. فصول این کتاب عبارتند از: فصل اول: یک ماه با مام جلال، فصل دوم: دیدار با مام جلال و همراهی با ایشان، فصل سوم: تغییر تصویر متداول رهبر، فصل چهارم: مذاکره با رژیم، فصل پنجم: گفتگو با صدام حسین، فصل ششم: خانواده طالبانی، فصل هفتم: سرآغاز فعالیت سیاسی، فصل هشتم: انتقال فعالیت‌ها به بغداد، فصل نهم: تحصیل و سیاست، فصل دهم: مبارزه دانشجویی، فصل یازدهم: سفر به خارج از عراق، فصل دوازدهم: ارتقاء مرتبه حزبی، فصل سیزدهم: دیدار با بارزانی، فصل چهاردهم: فرماندهی پیشمرگه، فصل پانزدهم: دیدار با جمال عبدالناصر، فصل شانزدهم: مسئله خودمختاری، فصل هفدهم: زندگی درون چمدان سفر، فصل هجدهم: انشعاب داخل پارتی، فصل نوزدهم: تأسیس اتحادیه‌ی میهنی، فصل بیستم: نقشه ترور مام جلال و فصل بیست و یکم: استثنا کردن طالبانی از فرمان‌های عفو.

از ویژگی‌های این کتاب، علاوه بر اینکه حاوی نکات جدیدی از زندگی آقای طالبانی است که برای اولین بار منتشر می‌شود، از دید یک روزنامه‌نگار مجرب و ناظری بیرونی، زوایای مهمی از زندگی آقای طالبانی به رشته تحریر در آمده است.

بیشتر تصاویر این کتاب، برای اولین منتشر می‌شوند.