قم - خبرگزاری مهر: استاندار قم با مطرح کردن دیدگاه امام علی(ع) در عرصه اقتصاد، برقراری عدالت را مهم ترین افتخار و وظیفه حکومت ها دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی منش پیش از ظهر پنج‌شنبه در نشست نخستین همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین در سالن همایش های شهرداری قم با اشاره به مسئولیت حکومت ها در ایجاد قسط و عدل میان مردم اظهار داشت: در مقام حرف خیلی ها هستند که از عدل و قسط صحبت می کنند اما در عمل باید دید چطور می توان این موضوع را به عمل آورد.

استاندار قم ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یکی از مباحث مهمی است که در ماه های اخیر در کانون توجه قرار گرفته و تفاسیر مختلفی از آن مطرح شده است.

وی در تبیین موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که در شرایط دشمنی های شدید می تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد.

حجت الاسلام صالحی منش ابراز داشت: باید پس از 35 سال از پیروزی انقلاب بتوانیم الگوی درست و بومی برای رسیدن به اهداف اقتصادی خود ارائه کنیم که در این راستا الگوی اقتصاد مقاومتی جامع و کامل است.

وی افزود: این سیاست تاکید دارد که ایران اسلامی با استعدادهای غنی زیرساخت های گسترده و برخورداری از نیروهای انسانی کارآمد و دارای عزم راسخ برای پیشرفت می تواند بر مشکلات مختلف فائق آمده و فرصت مناسب را برای رشد و بالندگی اقتصاد و نقش آفرینی موثر مردم و فعالان اقتصادی فراهم آورد.

استاندار قم با اشاره به اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی عقبه فکری متعالی داشته و از فرهنگ دینی ریشه می گیرد خاطرنشان کرد: در کنار الگوی بلند مدت و برنامه محور، نکته مهم در این سیاست ها نقش ارزشهای دینی در آن است.

وی با اشاره به نکاتی که در سیره امام علی(ع) در زمینه اقتصاد مقاومتی وجود دارد ابراز داشت: به عنوان مثال ایشان میگویند آنچه والیان باید بیش از هر چیز به آن افتخار کنند، برقراری عدالت است در تمام زمینه ها است.

حجت الاسلام صالحی منش ادامه داد: آنچه در اقتصاد مقاومتی مهم است تامین سرمایه های لازم برای رشد اقتصادی با مشارکت مردم است.

وی افزود: امیر المومنین در کلام خود به مشارکت مردم در آبادانی شهرها تاکید ورزیده و بر نقش حاکم در حمایت از اینگونه حرکت ها صحه گذاشته است؛ ایشان به مالک اشتر می فرماید توجه تو به آباد کردن زمین باید بیش از توجه به گرفتن خراج باشد چرا که هر حکومتی بدون آباد کردن زمین خواستار خراج باشد، موجب نابودی کشور میشود.

استاندار قم گفت: توسعه اقتصادی از کلام امیر المومنین این است که سرمایه گذاری از وظایف حیاتی حکومت ها است و این سرمایه گذاری تولیدی است نه تشریفاتی و اداری.

وی ابراز داشت: سرمایه گذاری تشریفاتی و اداری موضوع شایع حکومت های فاسد است اما در حکومت اسلامی شرایط دیگری را می طلبد.

حجت الاسلام صالحی منش افزود: امام علی(ع) در نامه ای به مالک اشتر به یکی از نقاط اشتباه حاکمیت ها اشاره میکند. ایشان می فرماید آنان که همواره در پی خالی کردن جیب مردم هستند به زودی خشم توده ها را خواهند دید.