زنجان - خبرگزاری مهر: یک فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: در عملیات بیت المقدس چهار گردان در عملیات در خصوص آزادسازی و یک گردان به عنوان خط شکن در آزادسازی نقش مهمی را ایفا کردند و بیش از 160 نفر در این عملیات به شهادت رسیدند.

محمد اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه رزمندگان استان زنجان همواره در عملیات های مختلف دوران دفاع مقدس به عنوان خط شکن و گردان عمل کننده حضور داشتند افزود: غواصان زنجانی در عملیات های متعدد به عنوان خط شکن حاضر بودند و به همین دلیل مقام معظم رهبری از شهر زنجان به عنوان شهر غواصان دریادل یاد کردند.

فرمانده دوران دفاع مقدس بر لزوم انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جدید تاکید کرد و افزود: روحیه دوران جنگ را حفظ کنیم وارزش های دفاع مقدس را با اعمال و رفتارمان به نسل جوان انتقال داده و وصیت نامه شهدا الگوهای مهمی برای عموم مردم هستند.

اسماعیلی  عامل اصلی پیروزی نظام مقدس جمهوری  اسلامی ایران را تبعیت از دستورات خداوند متعال و گام برداشتن در مسیر فرآمین ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: کسانی که تربیت اسلامی یافته بودند و با فرهنگ اسلامی آشنا بوده و از امام خود حمایت کردند پرچم پیروزی انقلاب را در  دست گرفتند.

اسماعیلی با یاد آوری اینکه طی هشت سال دفاع مقدس کل دنیای غرب و استکبار در یک جبهه واحد و در حمایت از رژیم بعث عراق بر علیه ملت و نظام جمهورای اسلامی افزود: به رغم همه حمایت های مالی، تجهیزاتی و اطلاعاتی و رسانه های غربی از رژیم متجاوز بعث عراق،ملت ایران با ایثار و ایستادگی و پیروزی از فرامین ولایت فقیه،همه توطئه های دشمنان در صحنه های مختلف را با شکست مواجه کرده و به پیروزی واقعی رسیدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس  لزوم بهره گیری از افکار و اندیشه های دوران دفاع مقدس و توجه به آرمانها و ارزشهای آن دروان را مورد تاکید قرار داد و افزود: نسل امروز نیازمند آشنایی بااهداف و ارزش های هشت سال دوران دفاع مقدس است و بایددر کنار تبین این اهداف و ارزشها نسبت به توسعه و ترویج و انتقال مفاهیم و ارزش های دوران دفاع مقدس تلاش شود.