۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۱۴

گزارش مهر/

سردار کرمانشاهی که در آزادسازی خونین شهر پیشتاز بود/ مستند شهید "تیموری نیا" باز پخش می شود

سردار کرمانشاهی که در آزادسازی خونین شهر پیشتاز بود/  مستند شهید "تیموری نیا" باز پخش می شود

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: یکی از خصوصیات بارز عملیات غرور آفرین آزادسازی خرمشهر، سیل نیروها و فرماندهان و سرداران جوانی بود که از شرق و غرب ایران اسلامی به قرمان امام به خوزستان سرازیر می شدند، یکی از نمونه های پیشرو در این عرصه شهید سیروس تیموری نیا از کرمانشاه است که چند هفته پیش از عملیات بیت المقدس در یکی از شناسایی های پیش از آزادسازی شهر به شهادت می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سوم خرداد تاریخی آشنا و ماندگار در تقویم ایستادگی ملت است. روزی که حماسه های ماندگار در کوچه های با خاک یکسان شده خرمشهر را فقط باید سرداران این حماسه ها روایت کنند.

روزی که خاک و ناموس وطن با خاطراتی تلخ و شیرین و با جان دادن های غریبانه دلاورانی از گوشه گوشه سرزمین ایران حفظ و غرور جاویدش در خرمشهر متجلی شد.

جوانانی که با اندک تسلیحات در اختیار و با کوله بار بزرگی از ایمان و غیرت، از شرق و غرب ایران زمین به سمت شهر خونین خوزستان روانه شدند و همین سربلندی در امتحان بود که خدا حماسه و جهاد فرزندان روح الله را پذیرفت و خرمشهر را آزاد کرد...

یکی از سرداران سرافرازی که از خطه غرب کشور، از کرمانشاه عازم خوزستان شد تا مقدمات عملیات بیت المقدس را برای رهایی خرمشهر را فراهم آورد. شهید سیروس تیموری نیا...

شهید تیموری نیا یکی از رزمندگان پیشرو بود

مسئول قرارگاه رسانه ای بسیج غرب کشور و از بسیجیان پایگاه شهید تیموری نیا در کرمانشاه و همچنین تهیه کننده مستند شهید سیروس تیموری نیا به خبرنگار مهر گفت: شهید تیموری نیا یکی از رزمندگانی بوده اند که خصیصه و خصلت پیشتازی در ایشان نمود و بروز بالایی داشته است و همرزمان وی نیز همیشه از این شهید به عنوان یک رزمنده پیشرو یاد کردند.

فرهاد نوری مقدم گفت: این شهید والا مقام در جریان حصر خرمشهر پیشاپیش سایر رزمندگان به جنوب کشور رفت و وظیفه شرکت در شناسایی عملیات بیت المقدس را بر عهده داشت. به گونه ای که حدودا یک ماه قبل از آزادی خرمشهر و در یکی از عملیات های شناسایی فتح خرمشهر در چهاردهم اردیبهست ماه سال 61 به شهادت می رسد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های شهید تیموری نیا اهتمام ویژه او به قرآن آموزی بود به گونه ای که کلاسهای قرآن او در جبهه و پشت جبهه حتی در سخت ترین شرایط ترک نمی شد و خاطره این کلاس ها همواره در ذهن رزمندگان همسنگرش باقی مانده است.

مستند شهید تیموری نیا از سه بخش آثار، خاطرات رزمندگان و گزارشهای مردمی تشکیل شده است

تهیه کننده مستند شهید تیموری نیا با اشاره به ویژگی های این اثر گفت: این برنامه گوشه ای از زندگی با برکت این شهید را مشتمل بر دل نوشته ها، وصیت نمه و آثار وی به تصویر کشده و در سالهای گذشته تولید شده است.

نوری مقدم گفت: خاطرات رزمندگان و همسنگران شهید تیموری نیا تا روزهای پایانی زندگی وی نیز قسمت دیگری از این مستند را تشکیل می دهد که حاوی نکات اثرگذار و بی بدیلی از ابعاد شخصیت این شهید والا مقام است که بدون تردید می تواند برای هر بیننده ای جذابیت های خاص خود را داشته باشد.

وی ادامه داد: بخش دیگری از این مسند شامل گزارشهایی در خصوص شهید تیموری نیا در باره نظرات اقشار مختف مردمی که با او در ارتباط بوده اند است که این بخش هم نشان دهنده اوج محبتی است که این شهید بزرگوار در رفتار و برخورد با اطرافیانش مخصوصا مردم تهی دست و نیازمند داشته است.

مسئول قرارگاه رسانه ای بسیج در پایان خاطر نشان کرد: امدوارم این مستند در سالروز آزادی خرمشهر بازهم از شبکه های تلویزیونی مخصوصا شبکه زاگرس پخش و مورد استفاده مخاطبان قرار گیرد باشد که گامی کوچک در راستای معرفی فرهنگ شهدایی همچون سردار سرافراز شهید سیروس تیموری نیا باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از آثاری که از شهید سیروس تیموری نیا به عنوان یکی از قهرمانان آزاد سازی خرمشهر برجای مانده است، وصیت نامه ای ایست که او در ساعات پایانی حیات خویش نگاشته و در آن به مطالبی با معانی عمیق و اثرگذار اشاره کرده است.

وصیت نامه شهید سیروی تیموری نیا

شهید سیروس تیموری نیا در وصیت نامه خویش آورده است:

بسم الله الرحمن الرحيم

دوستان و نزديكان من زماني اين سطور را مي‌خوانيد كه وجودتان مملو از احساسي عاطفانه است، سطوري كه من آن را در آخرين لحظات با حالتي خالصانه نوشته‌ام و اين خود يكي از بركات خوب مردن است.

تاريخ بشر نتيجه تاخت و تاز دونيروست، يكي « حمامنون» كه در چهره پليد قابيل ظاهر شد و ديگري روح الهي كه با هابيل نمود پيدا كرد. اين دو نيرو بالاجبار به صورت دو قوه در نهاد آدمي نهفته است و انسان انتخابگر بايد يكي از اين دو را فراراه خويش قرار دهد و جز اين چاره‌اي ديگر نمي‌يابد.

در اين وادي و در اين عرصه تنگ تاريخ مافرزندان خميني تصميم به هجرت گرفتيم و من در ادامه راه خونرنگ هابيل كه بر سينه تاريخ نقش بسته بود بر خويش سزاوار ديدم كه براي اخلاص به «الله» و التزام به «بقيه‌الله» و ياري «روح‌الله» به جماعت ادامه دهنده راه شهداء بپيوندم، اميدوارم خداوند ما را به اين فوز عظمي برساند.
كساني مي‌توانند خوب زندگي كنند كه مي‌توانند خوب بميرند و اين معنايي عميق دارد تا وقتي مي‌توانيم خوب بميريم كه با عوامل مادي دست و پاي خويش را در تار و پودي پست و مادي اسير نكنيم.

همه مقامات دنيوي عاقبت موعدش به سرمي‌آيد و بالاخره محدود است و رفتني و تنها چيزي كه مي‌ماند، ارزش‌هاي معنوي است.

برادران و خواهرانم به سراغ اين ارزش‌ها برويد.

اميدوارم خودتان از رنجش‌هايي كه برايتان داشته‌ام، مرا بخشيده و دعا كنيد كه خدا مرا ببخشد.

بدانيد كه شهداي عظيم انقلاب كبير اسلامي هرلحظه نظاره‌گر اعمال شما هستند و انتظار دارند كه در راه آنها قدم برداريد.

از جو تهمت و شايعه‌سازي كه هم‌اكنون بر بخش عظيمي از روابط ما سيطره دارد، دوري كنيد و از قيامت بترسيد. روزي خواهيد گفت «يومئذ يقول‌ الانسان اين المفر» آيا راه فراري است و خواهند گفت: «كلا لا ورز» نه هيچ راه فراري نيست.

خدايا به ما زيستي عطا كن كه در لحظه مرگ بر بي‌ثمري لحظاتي كه به اسم زندگي بر ما مي‌گذشت، حسرت نخوريم.

درود بر شهداي والامقام انقلاب اسلامي، مرگ بر آمريكا و درود بر خميني، درود بر مستضعفين و مرگ بر مستكبرين، مرگ بر زراندوزان زالو صفت

والسلام

سیروس تیموری نیا

کد خبر 2297856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha