رودسر - خبرگزاری مهر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت: توسعه همه جانبه و پایدار روستاها در گرو صدور سند روستایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اکبر زاده ظهر شنبه در جلسه بنیاد مسکن رودسر افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور تمامی روستاهای بالای 20 خانوار مشمول طرح هادی قرار می گیرند.

وی اظهارداشت: طرح هادی تنها سند توسعه همه جانبه پایدار روستاها است و با توجه به گستر دگی روستاهای شهرستان رودسر باید تا پایان برنامه پنجم این عقب ماندگی ها جبران شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: امسال سه میلیارد و 500 میلیون تومان از محل منابع استانی و 9 میلیارد و 500 میلیون تومان از منابع ملی نقدینگی برای جبران عقب ماندگی استان در تهیه و اجرای طرح هادی روستایی خبر داد.

وی همچنین از صدور سند مالکیت روستایی به میزان دو هزار سند در روستاهای شهرستان رودسر در سال جاری خبر داد و  افزود: صدور سند مالکیت روستایی بطور قطع در کاهش مهاجرت و ماندگاری روستا ییان در روستاها تاثیر بسزایی خواهد داشت.

فرماندار رودسر نیز در نشست مزبور به وضعیت شهرستان در خصوص تهیه و اجرای طرح هادی اشاره کرد و خواستار بهبود این مهم شد.

امیر جانبازی رودسری با اشاره به تهیه طرح هادی در روستاهای 20 خانوار شهرستان افزود: این شهرستان تهیه طرح هادی 58 درصد است که نسبت به سطح استانی پائین ترین میزان است که انتظار می رود به حداقل برسد.