۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۲۷

اکبرزاده:

توسعه همه جانبه و پایدار روستاها در گرو صدور سند روستایی است

توسعه همه جانبه و پایدار روستاها در گرو صدور سند روستایی است

رودسر - خبرگزاری مهر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت: توسعه همه جانبه و پایدار روستاها در گرو صدور سند روستایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اکبر زاده ظهر شنبه در جلسه بنیاد مسکن رودسر افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور تمامی روستاهای بالای 20 خانوار مشمول طرح هادی قرار می گیرند.

وی اظهارداشت: طرح هادی تنها سند توسعه همه جانبه پایدار روستاها است و با توجه به گستر دگی روستاهای شهرستان رودسر باید تا پایان برنامه پنجم این عقب ماندگی ها جبران شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: امسال سه میلیارد و 500 میلیون تومان از محل منابع استانی و 9 میلیارد و 500 میلیون تومان از منابع ملی نقدینگی برای جبران عقب ماندگی استان در تهیه و اجرای طرح هادی روستایی خبر داد.

وی همچنین از صدور سند مالکیت روستایی به میزان دو هزار سند در روستاهای شهرستان رودسر در سال جاری خبر داد و  افزود: صدور سند مالکیت روستایی بطور قطع در کاهش مهاجرت و ماندگاری روستا ییان در روستاها تاثیر بسزایی خواهد داشت.

فرماندار رودسر نیز در نشست مزبور به وضعیت شهرستان در خصوص تهیه و اجرای طرح هادی اشاره کرد و خواستار بهبود این مهم شد.

امیر جانبازی رودسری با اشاره به تهیه طرح هادی در روستاهای 20 خانوار شهرستان افزود: این شهرستان تهیه طرح هادی 58 درصد است که نسبت به سطح استانی پائین ترین میزان است که انتظار می رود به حداقل برسد.       
 

کد خبر 2297911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha