رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا در حالی از فردا به میزبانی ازبکستان در تاشکند آغاز می شود که غیبت برخی نامداران تکواندو قاره کهن در این مسابقات حائز اهمیت است. 

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات با حضور نزدیک به 250 تکواندوکار از 32 کشور آسیایی از امروز یکشنبه در کاخ ورزش تاشکند با برگزاری مسابقات پومسه آغاز می شود و از فردا تکواندکاران بخش مبارزه به روی شی هاپ چانگ می روند.
 
اما غیبت برخی از چهره های سرشناس تکواندو جهان در این مسابقات توجه کارشناسان را به خود جلب کرده است که مهمترین آنها "وی چن یانگ" نماینده وزن دوم چین تایپه در رقابتهای انتخابی المپیک است. 
 
این تایوانی که نفر اول وزن 58- کیلوگرم رنکینگ المپیکی فدراسیون جهانی است به دلیل بی‌انضباطی از تیم ملی کشورش کنار گذاشته شده است. 
 
مهماندوست که به همراه تیمش در هتل محل اقامت تیم ملی ایران اسکان دارد در مورد این خبر مهر گفت: برای من تیم مهمتر است، من تلاش می کنم یک تیم قهرمان داشته باشم و به همین دلیل اجازه هیچ بی انضباطی را به هیچ تکواندوکاری حتی قهرمان المپیک نمی‌دهم. من تیمی می خواهم که روی سکوی قهرمانی باشد نه اینکه تک چهره های این تیم مدال کسب کنند.
 
اما در کنار این تایوانی، "تائه هون کیم" دارنده مدال طلای 2013 جهان و نفر دوم رده بندی جهانی در چهار وزن المپیکی، "پنک کاراکت دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2010 ، طلا و نقره دو دوره قبلی قهرمانی آسیا و نفراتی چون "زوهویانگ" از چین، "هنگ مین " سنگین وزن کره ایی‌ها و "تائه مون چاء" بازهم از کره اشاره داشت. البته کره‌ای‌هاکه تیمی ناشناخته را به این مسابقات آورده اند در وزن سوم از وجود " دائه مون لی" نفر اول جهان در سال 2013 بهره برده اند. 
 
رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا از امروز یکشنبه در بخش مبارزات پومسه آغاز شده و تا روز چهارشنبه ادامه دارد. 

برچسب‌ها