آشتیان- خبرگزاری مهر: کلنگ ساخت حوزه علمیه خواهران شهرستان آشتیان در زمینی به مساحت چهار هزار و 300 متر مربع شروع به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و رئیس حوزه علمیه خواهران شهرستان آشتیان صبح جمعه در این مراسم گفت: با برنامه ریزی های انجام شده این مرکز تا آذر ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

حجت الاسلام محمد رضا آشتیانی افزود: این حوزه علمیه با نام امام خمینی (ره) و به مرکزیت شهرستان آشتیان آغاز به کار می کند و شهرستان های تفرش، کمیجان، فراهان و شهر میلاجرد را نیز پوشش خواهد داد.

رئیس حوزه علمیه خواهران شهرستان آشتیان اضافه کرد: هم اکنون این حوزه علمیه دارای 50 طلبه خواهر می باشد که در ساختمان قدیم این حوزه به کار تحصیل مشغول هستند.

وی ادامه داد: با راه اندازی فاز اول ساختمان جدید حوزه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان آشتیان ظرفیت این حوزه به 400 نفر نیز می رسد.

حجت الاسلام آشتیانی بیان کرد: این مجتمع حوزوی در زمینی به مساحت چهار هزار و 300 متر مربع شروع به ساخت می شود و در ادامه به یک هکتار نیز می رسد.

وی اعتبار اولیه این پروژه را دو میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: برای ساخت کامل این مجتمع از سوی حوزه علمیه خواهران استان مرکزی بودجه بیشتری تخصیص یافته است و امیدواریم با کمک خیرین به نام این شهرستان این پروژه هرچه سریع تر به بهره برداری برسد.