مشهد – خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: در نظر گرفتن منافع اقتصادی در شهرها سبب می شود تا با از دست دادن محیط زیست سالم و زندگی سالم همان پول را صرف درمان کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید صالحی ظهر شنبه در مراسم بهره‌برداری از فاز جدید کارخانه تولید آسفالت شهید مجیدی اظهار کرد: فعالیت شهرداری در حوزه حفاظت از محیط‌زیست و افتتاح کارخانه آسفالت مجهز به سیستم بگ فیلتر در مشهد الگویی برای کارخانه‌های دیگر آسفالت است.

وی گفت: مسئولان خداترس شهرداری در شروع هفته محیط‌زیست با اقدام راه‌اندازی این کارخانه گرچه برای نصب بک فیلتر هزینه زیادی شد اما این هزینه در واقع صرف حفظ محیط‌زیست و سلامتی افراد شده است.

صالحی ادامه داد: از اینرو مسئولان شهرداری را خداترس می‌خوانم که در دنیای امروز کسی برای محیط‌زیست کاری نمی‌کند مگر اینکه از خداوند بترسد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی در باب اهمیت حفظ محیط‌زیست به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان می‌فرمایند سیاست، اقتصاد و خدمات گوناگون شهری برای چیست؟در واقع این خدمات برای آن است که انسان‌ها زندگی سالم و مطلوبی داشته باشند. اما اگر محیط‌زیست از بین رود، همه اینها باطل خواهد شد.

.

صالحی با تاکید بر ضرورت توجه به فرمایش مقام معظم رهبری بنا به فتوای دین اسلام و مکتب تشیع عنوان کرد: ما مسلمان و شیعه‌ ایم و نمی‌توانیم خارج از دستور ولی فقیه و رهبر کاری انجام دهیم؛ پس اشکال کار کجاست؟ بین 133 کشور جهان باید کشور ایران به لحاظ محیط زیست در رتبه 114قرار دارد.

وی بیان کرد: تنها به فکر آن هستیم که اقتصادی داشته باشیم و بتوانیم از محل آن پولی به دست آوریم؛ بدون اینکه توجه کنیم این پول صرف درمان خودمان می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی بیان کرد: راه‌اندازی این کارخانه با سیستم بک فیلتر سبب کاهش چشمگیر آلاینده‌های تولیدی این کارخانه می‌شود که آن نیز سبب کاهش رفت و آمد افراد به مطب پزشکان و صرف هزینه‌های درمانی می‌شود.