۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۳۸

در هفته محيط زيست/

ابتكار مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد را افتتاح می‌كند

ابتكار مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد را افتتاح می‌كند

مشهد - خبرگزاري مهر: مديركل محيط زيست خراسان رضوي برنامه‌هاي هفته محيط زيست را تشريح و از سفر معصومه ابتكار براي افتتاح مركز پايش آلاينده‌ها به مشهد خبرداد.

حميد صالحي در گفتگو با مهر از سفر معاونت محترم ریاست جمهوری و ریيس سازمان حفاظت محیط زیست، ابتکار جهت افتتاح مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد خبرداد.

مديركل محيط زيست خراسان رضوي با بيان اينكه كميته اجرايي گرامیداشت هفته محیط زیست در اداره كل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي تشكيل مي شود افزود: مستند های علمی زیست محیطی و مستندهای معرفی مناطق حفاظت شده در طول هفته از سيماي مركز خراسان رضوي پخش مي‌شود.

وي بيان كرد: با توجه به اهميت رسانه ملي در فرهنگ سازي و آشنايي عموم مردم با مباحث مختلف زيست محيطي با تهيه و پخش گزارش‌هاي خبري و مصاحبه با كارشناسان در اين هفته در اولويت است.

صالحي گفت: بهره‌برداری از چندین پروژه زیست محیطی بخصوص تصفیه خانه‌های فاضلاب واحدهای صنعتی در طول هفته محیط زیست و نصب بنر و پارچه نوشته با مضامین و شعار های زیست محیطی در سطح شهر های استان نيز انجام مي‌شود.

به گفته صالحي همچنين برگزاری نشست‌های مشورتی و دیدار با صاحب نظران و نخبگان محیط زیست در سطح شهرستانهای استان از فعاليت‌هاي ديگر در هفته محيط زيست است.

رهاسازی گونه‌های مختلف حیات وحش در زیستگاه ها

وي گفت: رهاسازی گونه‌های مختلف حیات وحش در زیستگاه های آن در شهرستان های خراسان رضوي با حضور دوستداران طبیعت انجام مي شود.

صالحي افزود: برگزاری همایش تقدیر از صنایع و خدمات برگزیده سبز در خراسان رضوي به مناسبت هفته محیط زيست و برگزاری نمایشگاه جنبی این همایش با موضوع اقدامات زیست محیطی صنایع برگزار مي شود.

مدير كل محيط زيست خراسان رضوي از برگزاری مراسم تقدیر از جواد علیزاده کارگردان فیلم داستانی "تبسم گرگ" با حضور مسئولین در مهمانسرای متبرک حضرت رضا علیه السلام خبر داد.

صالحي بيان كرد: همچنين مقاله و گزارش در مطبوعات و جراید استانی و کشوری ویژه روز جهانی محیط زیست منتشر مي شود و شاهد پخش ویژه اخبار محیط زیست در شبکه استانی خراسان رضوی به مناسبت هفته محیط زیست خواهيم بود.        

انعقاد تفاهم نامه زیست محیطی

وي به برگزاري نمايشگاه دائمی عكس حيات وحش و چشم انداز هاي طبيعي در سطح راهروهای اداری اشاره كرد و گفت: در اين هفته چندین تفاهم نامه زیست محیطی با سازمانهای مرتبط از جمله دانشگاه فردوسی مشهد، سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، انجمن مدیران صنایع استان خراسان رضوی منعقد مي شود.

صالحي گفت: بستر سازی براي تشكيل  انجمن خیرین محیط زیست خراسان رضوی نيز در دستور كار اين اداره كل قرار دارد.

دكتر معصومه ابتكار قرار بود اين مركز را در دهه فجر سال 92  در مشهد راه اندازي كند كه سفر وي به مشهد لغو و  اين مركز افتتاح نشد؛ گفته مي شود با راه اندازي اين مركز وضعيت هواي مشهد رصد و به شهروندان و دستگاه هاي متولي اطلاع داده مي‌شود تا تمهيدات لازم انديشيده شود.

اين مركز با اعتبار 15 ميليارد تومان و در راستاي بررسي همه آلاينده ها از جمله آلودگي هاي هوا و آلاينده هاي صوتي به بهره برداري مي رسد.

شعار جهانی هفته محیط زیست امسال "به نشانه مقابله با گرمایش زمین صدایتان را بالا ببرید نه سطح دریاها" است.

کد خبر 2303744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha