مانه و سملقان- خبرگزاری مهر: رئیس راه و شهرسازی شهرستان مانه و سملقان از اجرای عملیات مرمت و لکه گیری آسفالت بیش از 450 کیلومتر از راه های این شهرستان از ابتدای سال جاری خبر داد.

جعفر جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به این که ﻃﻮل راه ﻫﺎی ﺣﻮزه اﺳﺘﺤﻔﺎﻇﯽ اداره راه و ﺗﺮاﺑﺮی ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﺎﻧﻪ و ﺳﻤﻠﻘﺎن 745 ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ است، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون در 456 کیلومتر از این راه ها عملایت لکه گیری و مرمت انجام شده است.

وی با اشاره به این که از مجموع راه های شهرستان 490 کیلومتر آن، روستایی و 255 کیلومتر راه اصلی و فرعی است، اضافه کرد: امسال عملیات مرمت و لکه گیری در همه راه های اصلی و فرعی و روستایی این شهرستان انجام شده به گونه ای که از 456 کیلومتر راهی که در آنها عملیات مرمت صورت گرفته، 206 کیلومتر راه اصلی و 250 کیلومتر هم راه فرعی بوده است.

جعفری با اشاره به این که در مجموع برای اجرای این طرح ها 510 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، اضافه کرد: برای مرمت 206 کیلومتر از راه های اصلی شهرستان مانه و سملقان 100 میلیون ریال و برای مرمت 250 کیلومتر از راه های فرعی این شهرستان نیز 410 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان مانه و سملقان در غرب خراسان شمالی تسطیح و تیغ زنی و آسفالت محورهای روستایی شهرستان و ریزش برداری و تنقیه قنوها را از دیگر فعالیت های انجام شده این اداره از ابتدای سال جاری تاکنون برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان مانه و سملقان به مرکزیت شهر آشخانه در شمال غربی استان خراسان شمالی واقع شده و از شمال و شرق به شهرستان بجنورد، از جنوب به شهرستان جاجرم، از غرب به استان گلستان محدود می شود.

این شهرستان با مساحت شش هزار و 53 کیلومترمربع دارای سه شهر، سه بخش، شش دهستان و 146 پارچه آبادی است و جمعیت این شهرستان نیز بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 90، 103 هزار و 944 نفر ذکر شده که 74 هزار و 315  نفر آنان در مناطق روستایی و 28 هزار و 44 نفر نیز در سه منطقه شهری سکونت دارند.