۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۰۴

در بخش مصوبات سفر رهبری/

تکمیل پروژه های راه خراسان شمالی نیازمند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار

تکمیل پروژه های راه خراسان شمالی نیازمند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار

بجنورد- مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: اجرا و تکمیل پروژه های راه سازی مصوب سفر رهبری به این استان به بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

داود یارمحمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مصوبات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در بخش پروژه های راه سازی، اظهار داشت: در این سفر که مهر ماه سال ۹۱ انجام شد در مجموع ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و آسفالت راه‌های روستایی استان مصوب شد.

وی اضافه کرد: تاکنون حدود ۴۰ میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص و جذب شده که با استفاده از آن ۱۴۲ کیلومتر راه روستایی در شهرستان های مختلف این استان آسفالت شده است.

یارمحمدی با اشاره به این که اجرا و تکمیل پروژه‌های راهسازی مصوب سفر رهبری ۴۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد، افزود: هم اکنون اجرای پروژه های راه سازی و آسفالت در ۲۳۰ کیلومتر راه روستایی دیگر در خراسان شمالی در دست اقدام بوده که برای اجرای آنها نیاز به تخصیص اعتبار مزبور است.

مدیرساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی با یادآوری این که در این زمینه وعده ها و قول هایی مساعد برای تخصیص این اعتبارات داده شده است، اظهار داشت: با وجود این وعده ها هنوز در عمل اتفاقی نیفتاده و اعتبارات مزبور تخصیص نیافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی در مجموع چهار هزار و ۶۲۴ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که ۴۰ درصد از این راهها آسفالت و مابقی خاکی و شوسه هستند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور پنج هزار و ۶۳۱ کیلومتر راه ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی و ۲۱ گردنه خطرناک دارد.

کد خبر 2516068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha