نماینده مجلس پس از کناره گیری از انتخابات فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه رفتم تا بهانه دست کسی ندهم، گفت: اگر شخص مورد نظر آقایان در این انتخابات رای بیاورد فدراسیون به خانواده شخصی و خاص می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا عزیزی نماینده مجلس و رئیس کمیسیون اجتماعی که 12 خرداماه نام وی به عنوان یکی از 12 کاندیدای انتخابات ریاست فدراسیون سوارکاری اعلام شد. این در حالی بود که طبق اعلام سازمان بازرسی کل کشور حضور نمایندگان مجلس در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی ممنوع است.

همین قضیه سر و صداهای زیادی را پیرامون انتخابات فدراسیون سوارکاری و واکنش وزارت ورزش و سازمان بازرسی کل کشور نسبت به این انتخابات ایجاد کرد. البته نماینده وزارت ورزش و جوانان در مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری ساعتی پیش و در آغاز این مجمع اعلام کرد که مجمع با حضور تمام کاندیداها و طبق قوانین گذشته برگزار می شود و از مجلس و سازمان بازرسی خواست تا بعد از انجام رای گیری نسبت به نتیجه ورود کنند.

با همه اینها عبدالرضا عزیزی که به عنوان نماینده مجلس در انتخابات فدراسیون سوارکاری شرکت کرده بود، پس از صحبت‌های کوتاه کناره گیری خود را اعلام کرد.

عبدالرضا عزیزی پس از استعفا از مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کسانی هستند که یک مهره را علم کردند تا به واسطه ریاست آن فرد فدراسیون را به دست بگیرند و اینگونه آن فرد (رئیس جدید) دراختیار آنها باشد. من هم برای حضور در انتخابات تصمیم جدی داشتم اما در نهایت برای اینکه بهانه‌ای دست کسی ندهم، انصراف خود را اعلام کردم.

وی با اشاره به اعلام سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر ممنوع بودن حضور نمایندگان مجلس در انتخابات فدراسیون‌ها اظهار داشت: از نظر مجلس این حضور هیچ اشکالی ندارد. انصراف من هم به دلیل این قانون نبود، در داخل مجمع و با در نظر گرفتن خیلی شرایط که به یکی از آنها اشاره کردم، تصمیم به کناره گیری گرفتم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه من بچه روستا هستم و با اسب بزرگ شده ام و الان هم سوارکارهستم، تصریح کرد: می‌خواستم با حضور در راس فدراسیون سوارکاری یک تحول بزرگ در این فدراسیون ایجاد کنم اما با شیطنت‌ها و بی‌اخلاقی‌هایی مواجه شدم. بعضی‌ها آدم‌های خود را آورده‌اند اما بدانند این فرد رقیبانی دارد که رای‌های زیادی می‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه بعضی‌ها به دنبال ابطال نتیجه رای گیری مجمع سوارکاری هستند، خاطرنشان کرد: در کمیسیون فرهنگی مجلس نشستی با گودرزی و امیدوار رضایی همراه با رئیس سازمان بازرسی کل کشور داشتم تا در مورد ممنوع بودن یا نبودن حضور نمایندگان مجلس در انتخابات فدراسیون‌ها تصمیم بگیریم.

عزیزی اضافه کرد: در این جلسه آقای هاشمی که خود کاندیدای فدراسیون تیراندازی است، از رئیس سازمان بازرسی پرسید که چه کسی باید در این مورد تصمیم بگیرد و او هم گفت مجلس. مجلس هم نظرش بر این است که این حضور هیچ اشکالی ندارد. بنابراین برای حضور نمایندگان مجلس در انتخابات فدراسیون ها نیازی به استفساریه نیست.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ظاهرا یکی از کاندیداها پیش از آغاز مجمع امروز به اعضای شرکت کننده هدیه داده است، گفت: بله. تازه این هدیه میزان کم هدیه های مورد نظر بوده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: اگر شخصی که مورد نظر آقایان برای ریاست در فدراسیون سوار کاری است امروز رای بیاورد و رئیس فدراسیون شود این فدراسیون شخصی شده و در واقع به یک خانواده شخصی و خاص می رسد. البته ما در مجلس وظیفه داریم روی همه نهادها و حتی فدراسیون ها نظارت کنیم ودر صورت تخلف ورود خواهیم کرد.