۲۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۰۲

مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری آغاز شد/ یک نماینده مجلس در میان نامزدها

مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری آغاز شد/ یک نماینده مجلس در میان نامزدها

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان که به نمایندگی از این وزارتخانه در مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری حاضر شده با وجود حضور یکی از نمایندگان مجلس در میان کاندیداها اعلام کرد که این مجمع طبق قوانین گذشته برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شعبانی‌بهار در آغاز مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری که از دقایقی پیش با حضور 12 کاندیدا آغاز شده است، صحبت‌هایی ارائه کرد که نشان از عقب نشینی وزارت ورزش و جوانان و نادیده گرفتن قانون سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر ممنوعیت حضور نمایندگان مجلس در انتخابات فدراسیون ها دارد.

وی در آغاز صحبت‌های خود با اشاره به اینکه 12 اردیبهشت ماه سال 90 ریاست قبلی فدراسیون سوارکاری به پایان رسید و از آن زمان این فدراسیون با سرپرست اداره می شود، اظهار داشت: طی این مدت در سه مرحله اقدام به ثبت نام از کاندیداها برای برگزاری انتخابات شد اما هر بار بنا به دلایلی این انتخابات لغو شد.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش وجوانان که به نمایندگی از این وزارتخانه در مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری حاضر شده ، تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور تاکید دارد نمایندگی مجلس یک شغل به حساب می آید و اگر این نمایندگان ریاست فدراسیون ها را برعهده بگیرند دوشغله به حساب می آیند و به همین دلیل حضور نمایندگان مجلس در انتخابات فدراسیون ها را مانند بازنشسته ها ممنوع اعلام کرده است.

شعبانی‌بهار تصریح کرد: این در حالی است که نمایندگان مجلس به اجماع کلی در مورد اینکه ریاست فدراسیون یک شغل محسوب می‌شود، نرسیده‌اند، به همین دلیل از مجلس استعلام گرفتیم که آیا نمایندگان این نهاد می‌توانند در انتخابات شرکت کنند یا نه که در پاسخ امیدوار رضایی معاون حقوقی مجلس اعلام کرد که نمایندگی مجلس شغل نیست، بنابراین این افراد منعی برای حضور در انتخابات فدراسیون ندارند.

وی با بیان اینکه برخی از نمایندگان مجلس در این زمینه اعتقاد دیگری دارند، گفت: برخی از نمایندگان می گویند این موضوع یک نظر مشورتی است و قوانینی داریم که می‌گوید نمایندگی مجلس شغل است. در هر صورت به رغم ملاقات هایی که با مسولان مجلس در این زمینه داشتیم هنوز به جواب مشخصی نرسیده ایم و نمی دانیم بالاخره کدام موضوع درست است، اینکه نمایندگی شغل است یا نه.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان نه در مقام نظارت است و نه قانونگذاری، گفت: سازمان بازرسی کل کشور مجری قوانین مصوب در مجلس است. با در نظر گرفتن همه موارد مجمع امروز سواری کاری را بر اساس قوانین گذشته برگزار می کنیم. از سازمان بازرسی کل کشور و مجلس می خواهیم نتیجه هر شد نسبت به آن ورود کنند تا تکلیف مشخص شود.

به گزارش مهر، صحبت‌های شعبانی بهار در حالی مطرح شد که در میان 12 کاندیدای فدراسیون سواری کاری یکی از آنها به نام عبدالرضا عزیزی نماینده مجلس است و سازمان بازرسی کل کشور صراحتا اعلام کرده که با حضور این افراد در انتخابات فدراسیون ها مخالف است.

کد خبر 2308353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha