اردبیل - خبرگزاری مهر: مدیر بنیاد نهج البلاغه استان اردبیل با تاکید برلزوم مانوس شدن جامعه با آموزه های نهج البلاغه در شرایط کنونی گفت: تجلی اندیشه و بیان درست در گرو انس با نهج البلاغه است.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم انور عصر سه شنبه در مراسم افتتاح محفل عمومی انس با نهج البلاغه در اردبیل افزود: بی شک اندیشه های درست در تفکر و بیان انسان هایی که با نهج البلاغه مانوس شده اند، تجلی پیدا می کند.

وی با بیان اینکه نهج البلاغه زیباترین جلوه ها و توصیفات برای زیبا نشان دادن دنیا را برای عموم مردم لحاظ کرده است، متذکر شد: انس با نهج البلاغه به مانند انس با قرآن دل را نورانی کرده و موجبات هدایت انسان و تشخیص راه درست برای وی را فراهم می کند.

مدیر بنیاد نهج البلاغه استان در عین حال با بیان یک روی دیگر این بحث و عکس آن تاکید کرد که هجمه های فرهنگی کوردلی را برای انسان به ارمغان می آورد و این دام استکبار برای انحراف اندیشه های جوانان ما است.

وی با اشاره به نامه 31 امام علی(ع) اضافه کرد: مضمون این نامه خطاب به امام حسن (ع) است که فرموده اند "فرزندم اولین کاری که با تو کردم این بود که معارف دینی و قرآنی را به اندیشه های تو وارد کردم چراکه ترسیدم قبل از من دیگران باورهای غلط را در ذهن تو کاشته و تو را از مقصد اصلی منحرف کنند".

انور با بیان اینکه ضروری است در جامعه علوی زندگی حاکم به مانند طبقه پایین جامعه باشد، ادامه داد: حضرت علی (ع) دنیا و تعلقات آن را در نهج البلاغه با چهره بد به حاکمان نشان داده است.

وی از حضور پرشور جوانان و نوجوانان و اعضای کانون های فرهنگی هنری در محفل عمومی انس با نهج البلاغه اظهار خرسندی کرد و خطاب به خانواده ها متذکر شد: باید مراقب فرزندان خود باشیم چراکه دشمن سرمایه گذاری های وسیعی را برای به انحراف کشیدن اذهان فرزندانمان انجام داده است.

برچسب‌ها