۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۹:۳۷

انور تاکید کرد؛

تجلی اندیشه و بیان درست در گرو انس با نهج البلاغه است

تجلی اندیشه و بیان درست در گرو انس با نهج البلاغه است

اردبیل - خبرگزاری مهر: مدیر بنیاد نهج البلاغه استان اردبیل با تاکید برلزوم مانوس شدن جامعه با آموزه های نهج البلاغه در شرایط کنونی گفت: تجلی اندیشه و بیان درست در گرو انس با نهج البلاغه است.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم انور عصر سه شنبه در مراسم افتتاح محفل عمومی انس با نهج البلاغه در اردبیل افزود: بی شک اندیشه های درست در تفکر و بیان انسان هایی که با نهج البلاغه مانوس شده اند، تجلی پیدا می کند.

وی با بیان اینکه نهج البلاغه زیباترین جلوه ها و توصیفات برای زیبا نشان دادن دنیا را برای عموم مردم لحاظ کرده است، متذکر شد: انس با نهج البلاغه به مانند انس با قرآن دل را نورانی کرده و موجبات هدایت انسان و تشخیص راه درست برای وی را فراهم می کند.

مدیر بنیاد نهج البلاغه استان در عین حال با بیان یک روی دیگر این بحث و عکس آن تاکید کرد که هجمه های فرهنگی کوردلی را برای انسان به ارمغان می آورد و این دام استکبار برای انحراف اندیشه های جوانان ما است.

وی با اشاره به نامه 31 امام علی(ع) اضافه کرد: مضمون این نامه خطاب به امام حسن (ع) است که فرموده اند "فرزندم اولین کاری که با تو کردم این بود که معارف دینی و قرآنی را به اندیشه های تو وارد کردم چراکه ترسیدم قبل از من دیگران باورهای غلط را در ذهن تو کاشته و تو را از مقصد اصلی منحرف کنند".

انور با بیان اینکه ضروری است در جامعه علوی زندگی حاکم به مانند طبقه پایین جامعه باشد، ادامه داد: حضرت علی (ع) دنیا و تعلقات آن را در نهج البلاغه با چهره بد به حاکمان نشان داده است.

وی از حضور پرشور جوانان و نوجوانان و اعضای کانون های فرهنگی هنری در محفل عمومی انس با نهج البلاغه اظهار خرسندی کرد و خطاب به خانواده ها متذکر شد: باید مراقب فرزندان خود باشیم چراکه دشمن سرمایه گذاری های وسیعی را برای به انحراف کشیدن اذهان فرزندانمان انجام داده است.

کد خبر 2314023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha