اعضای تیم ملی کاراته ایران در حالی از روز شنبه روی تاتامی لیگ جهانی به میدان می‌روند که برای حضور در این مسابقات کاراته کاهای 29 کشور در این مسابقات حضور خواهند داشت.  

به گزارش خبرنگار مهر، سومین مرحله لیگ جهانی موسوم به کاراته وان طی روزهای 30 و 31 خردادماه در جاکارتا اندونزی برگزار می‌شود که طبق اعلام کمیته برگزار کننده بازی‌ها، کاراته کاهای 29 تیم در این مسابقات حضور دارند. ایران، اندونزی، کویت، فرانسه، ژاپن، هنک کنگ، عربستان، ایتالیا، استرالیا، برزیل، غنا، ماکائو، تایلند، کره‌جنوبی، روسیه، هلند و ویتنام از جمله کشورهایی هستند که کاراته کاهای خود را به این رقابتها اعزام کرده‌اند.

کاراته کاهای کشورمان برای حضور در سومین مرحله لیگ جهانی کاراته وان روز گذشته (سه‌شنبه 27 خرداد ماه) تهران را به مقصد جاکارتا ترک کردند، پس از توقف 7 ساعته در دبی، صبح امروز به محل برگزاری این رقابتها رسیدند.

هامون درفشی‌پور، حسین سمندر، سعید حسنی‌پور، مهدی سلطانی، ایمان سنچولی، پیمان سلطانیان، احد شاهین، فرزاد محمدخانلو ، آرمین روشنی در غالب کاراته کاهای ملی‌پوش، هادی عرب، شاهین جعفری و وحید حسنی‌پور خارج از فهرست اردونشین‌ها در بخش مردان، شیما آل سعدی، طراوت خاکسار و پگاه زنگنه در رده بزرگسالان و زهره برزگر، مهتاب اسماعیلی و بهنوش نجفی به عنوان اعضای تیم زیر 21 سال هم در بخش بانوان به این رقابتها اعزام شده‌اند. ندا رضایی و آلاله صعودی نیز بصورت آزاد در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

هدایت تیم مردان را حسین روحانی، مهدی جعفری به عنوان مربی و سیدمحمد حسینی به عنوان بدنساز تیم بر عهده دارند. در بخش بانوان هم ستاره موسوی، لیلا بهرامی و فرخناز ارباب به عنوان مربی در کنار تیم حضور دارند.

اما 27 داور از 12 کشور قضاوت این دوره از رقابتها را بر عهده دارند که جواد سلیمی، رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته کشورمان یکی از آنهاست. اندونزی با 9 داور، بیشترین تعداد را دارد، استرالیا 5، کویت 3، ماکائو و ایران 2، مراکش، اردن، هنگ کنگ، ویتنام، نیوزلند، هند هر کدام یک داور در این رقابتها دارند. مجید قربانی داور ایرانی مقیم ژاپن نیز در این مسابقات حضور دارد.

رولند لویر، رئیس کمیته داوران از آلمان و رافائل اورتگا عضو ارشد شورای داوران فدراسیون جهانی مسئولیت داوران را بر عهده دارد. گفته می‌شود آنتونیو اسپینوز رئیس اسپانیایی فدراسیون جهانی نیز به عنوان میهمان ویژه مبازرات این دوره از رقابتها را از نزدیک نظارت خواهد کرد.