بروجرد - خبرگزاری مهر: وزیر راه و شهرسازی کشور با اشاره به مشکلات انباشته در بخش نظام پولی کشور، گفت: مطالبات معوقه، وام دهی بانکها را محدود کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندی ظهر چهارشنبه در جمع مردم در سالن ورزشی بروجرد اظهار داشت: امید است دولت، مجلس و قوه قضاییه بتوانند مطابق آنچه که در توان دارند در خدمت مردم باشند و انجام وظیفه کنند.

وی با بیان اینکه به طور قطع دولت و رئیس جمهور از کوچکترین اقدامی دریغ نخواهند کرد، افزود: امروز شهرستان بروجرد با تاریخ کهن و ارزشمند و دانشمندانی بزرگ چه در حوزه دین که برای همه شناخته شده هستند و چه در حوزه ادب بزرگانی چون آیت اله بروجردی، شهیدی و زرین کوب دارد.

وی ادامه داد: مردم بروجرد بر گردن همه شیعیان جهان حق دارند و بر خود لازم می بینیم که مقام دانشمندان این شهر را ارج نهیم.

آخوندی افزود: واقعیت این است که در شرایط سختی در کشور به سر می بریم و همه از طریق رسانه های عمومی و گروهی در جریان مسائل و مشکلات کشور هستند.

وی با بیان اینکه بدخواهان این کشور عرصه را برای فعالیت اقتصادی تنگ کرده اند، تصریح کرد: تدبیر این است که این عرصه را باز کرده و بتوانیم اقتصاد ایران را به اقتصاد جهانی وصل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی کشور اظهار داشت: همان موضوعی که در سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی کشور آمده است و می خواهیم اقتصادی مبتنی بر توان داخلی داشته باشیم ولی با این توضیح که با نگاهی به افق جهانی امکان دست یابی به بازارهای بین المللی را داشته باشیم.

وی افزود: اگر رئیس جمهور و دولت تدبیر به مطرح کردن این موضوع پرداختند فقط جنبه سیاسی آن نبوده بلکه گشودن افقهای بلند و دست یابی به بازارهای بزرگتر از بازار اصلی ایران آنهم  برای اشتغال جوانان این سرمایه های عظیم کشور است.

وی ادامه داد: امروز قدرتهای بزرگ در کشورهای عراق، افغانستان و سوریه نفوذ پیدا کرده اند اما نتوانسته اند به اهدافشان برسند.

آخوندی افزود: ایران اسلامی با تدابیر رهبر معظم انقلاب و پشتوانه مردم و حماسه سربازانی چون ارتش و سپاه همچنان جزیره ثبات این دریای پرتلاطم در منطقه است.

وی با بیان اینکه امروز زمانی رسیده است که بتوانیم به یک تعامل در جهان برسیم، اظهار داشت: امید است با رسیدن به تعامل جهانی و حل مشکلات بین المللی یک افق روشن پر از صلح و امنیت را برای تمام مردم داشته باشیم.

وی دربخشی دیگر از سخنانش در پاسخ به مشکلات موجود شهرستان بروجرد اظهار داشت: واقعیت این است که در حال حاضر دارای مشکلات انباشته ای در بخش نظام پولی کشور داریم.

وزیر راه و شهرسازی کشور افزود: اگر بخواهیم صنعت، مسکن، اقتصاد، خدمات، هتل ها و ...توسعه پیدا کنند به پول و بازار نیاز داریم و به یک بخش خصوصی توانمند و یک نظام مالی که از بخش خصوصی حمایت کند.

آخوندی ادامه داد: در حال حاضر زیربنای مهمتر از مسکن، صنعت و..وجود زیربنای مالی و بازسازی آن در کشور است.

وی افزود: بانکها با توجه به مطالبات معوقه ای که داشته اند و با توجه به حجم سرمایه اندکی که دارند وام دهی آنها محدود است و به همین خاطر اکثر صنایع با مشکل نقدینگی مواجه هستند.

اخوندی تصریح کرد: تمام مردم اعم از فعالان اقتصادی و جوانان کشور باید این را بدانند که آنچه که در توان جامعه بوده بیشتر از توان دولت است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: امروز باید دنبال این راهکار باشیم که چگونه جوانان را وارد عرصه های اقتصادی ، ارزش افزوده و خلاقیت کنیم تا بتوانند در بروجرد به ایجاد درآمد بپردازند.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: پیشنهاد می شود با تشکیل شورای توسعه در بروجرد به دنبال رفع مشکلات سرمایه گذاری در شهرستان باشیم و بتوانیم در این شورا از بخش خصوصی حمایت کنیم.

آخوندی با بیان اینکه امکان دارد با تشکیل شورای توسعه و جذب سرمایه گذار ثروت را افزایش دهیم، افزود: با راه اندازی شورای توسعه در بروجرد به طور قطع می توانیم به رونق اقتصادی برسیم و تعامل دولت و جامعه شهری و توسعه نهادهای محلی آن موقع امکان پذیر خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی در رابطه با پروژه های نیمه تمام بروجرد نیز ادامه داد: عملیات تکمیل بیمارستان آیت اله بروجردی در سال 93 از سر گرفته خواهد شد و امید است در سال آینده به بهره برداری برسد.

وی افزود: این پروژه با 160 تختخواب در حال دستور کار است که با تختهای جانبی و سایرتختهای عملیاتی به 230 تختخواب می رسد که در سال گذشته مبلغ 6 میلیارد تومان طلب پیمانکار بطور کامل پرداخته شد و الان بدهی به پیمانکار نداریم.

آخوندی تصریح کرد: با تلاش و پیگیری نمایندگان مردم بروجرد در مجلس مبلغ 7 میلیارد و 500 میلیون تومان برای تکمیل این بیمارستان اختصاص داده شده  است که امید می رود تا پایان سال 94 این پروژه در بروجرد به بهره برداری برسد.