نهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی دانشجویان جهان با کسب دو مدال برنز برای نمایندگان ایران در مونته نگرو آغاز شد. 

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات ظهر امروز به میزبانی مونته نگرو آغاز شد که دو کاراته کای سنگین وزن ایران با ایستادن روی سکوی سوم به نشان برنز مسابقات دانشجویان جهان دست یافتند.

حمیده عباسعلی کاراته کای وزن 68+ کیلوگرم تیم بانوان  پس از یک دور استراحت، در نخستین مبارزه به "لورا آنه فلورنتین"" از فرانسه، نفر سیزدهم رنکنیگ جهان و دارنده پنج نشان برنز مسابقات لیگ جهانی در دو سال گذشته، یک بر صفر باخت و پس از اینکه حریفش به فینال رسید، در گروه بازنده ها برای کسب نشان برنز، 3 بار به میدان رفت و با پیروزی مقابل رقبای خود، روی سکوی سوم ایستاد.

عباسعلی در اولین بازی مقابل "کارولینا نیتو" از اسپانیا 8 بر صفر پیروز شد، سپس 7 بر صفر "آنی توماستون" از نیوزیلند را برد، وی در آخرین مبارزه خودش "سوییلان زنگ" از چین را 6 بر صفر شکست داد و به همراه فنلاند به مدال برنز رسید. این نخستین مدال بانوان کاراته در رقابتهای دانشجویان جهان است که توسط عباسعلی کاراته کای شایسته کشورمان بدست آورد.

از سوی دیگر، سجاد گنج زاده در وزن 84+ کیلوگرم مردان در اولین بازی 7 بر 2 "نوگوچی ماساهی" از ژاپن را شکست داد، سپس 8 بر صفر از سد "ضیاء یاسر" از ترکیه گذشت. وی در ادامه "جوبا فرناندز" از اسپانیا را 4 بر 2 شکست داد و در پیکار چهارم و در مبارزه ای نزدیک 2 بر یک نتیجه را به "گدانیلو لوپیکگ" از کشور میزبان واگذار کرد . گنج زاده در آخرین مبارزه رودروی "سباستیان بودینا" از اسلواکی قرار گرفت و با پیروزی 3 بر 2 موفق به کسب نشان برنز شد.

 

اما در نخستین روز این بازیها و در بخش کاتای بانوان، "مهسا افسانه" پس از 3 پیروزی متوالی 5 بر صفر برابر "راندا عبدالعزیز" از مصر، " سوزان آنتی" از مجارستان و "پزتی میشلا" از ایتالیا در پیکار چهارم نتیجه را به "شیموزو کیو" از ژاپن واگذار کرد. افسانه برای کسب نشان برنز در آخرین پیکار مقابل "ماریا فورساوا" از بلاروس 3 بر 2 نتیجه واگذار کرد و از رسیدن به سکوی سوم جهان بازماند. فرید حفیفی نماینده کاتای انفرادی در بخش مردان پس از یک دوره استراحت در مصاف با اووه اورچه یان از آلمان 3 بر 2 بازنده شد و از دور مسابقات کنار رفت.

در ادامه این رقابتها، فردا روز جمعه (۳۰ خردادماه) مبارزات اوزان 75- کیلوگرم و 84-  کیلوگرم مردان ، 61- کیلوگرم و 68- کیلوگرم بانوان برگزار خواهد شد. ابراهیم حسن بیگی و ذبیح اله پورشیب در بخش مردان و رزیتا علیپور و الهه رضازاده در بخش بانوان به مصاف حریفان خواهند رفت.