بنا به دستور رئیس جمهوری بودجه ویژه‌ای به میزان 10 میلیارد تومان از محل اعتبارات پیش بینی نشده دولت در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس جمهوری دستور لازم برای ابلاغ این بودجه به وزارت ورزش و جوانان را داده است و قرار است طی همین روزها این بودجه به حساب این وزارتخانه واریز شود.

سیدمناف هاشمی در این رابطه اظهار کرد: امیدواریم طبق آنچه گفته شده طی همین روزها این بودجه را وصول کنیم تا بتوانیم از آن برای بخش‌های مختلف بهره ببریم. به گونه ای مدیریت خواهیم کرد تا بتوانیم از این 10 میلیارد تومان بودجه ویژه رئیس جمهوری به بهترین شکل استفاده شود.

وی همچنین از برگزاری یک نشست با ریاست جمهوری خبر داد و گفت: برنامه ما این است که تا پیش از بازی های آسیایی مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش طی دو سه سال گذشته را برگزار کنیم. در همین راستا نشستی را با رئیس جمهوری خواهیم داشت تا بتوانیم از وی برای تامین هزینه های برگزاری این جشن کمک بگیریم.

معاون منابع مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: با رقمی که از رئیس جمهوری و به واسطه برگزاری این نشست برای برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان می گیریم، این مراسم را تا پیش از بازی های آسیایی برگزار خواهیم کرد تا ورزشکاران بتوانند با روحیه ای بهتر و انگیزه ای بالاتر در این بازی ها شرکت کنند البته از محل بودجه ویژه 10 میلیاردی که رئیس جمهور به وزارت ورزش ابلاغ کرده نیز شاید برای برگزاری این مراسم استفاده شود.

از سوی دیگر، پس از اینکه روز گذشته 12 میلیارد تومان از طرف خزانه دولت و از محل اعتبارات سال 93 وزارت ورزش و جوانان در اختیار این وزارتخانه قرار گرفت. قرار است این بودجه برای کمک به فدراسیون‌های ورزشی در اختیار آنها قرار بگیرد.

اختصاص 12 میلیارد تومان بودجه دریافتی وزارت ورزش و جوانان به فدارسیون‌ها، دومین مرحله از توزیع اعتبارات این وزارتخانه به فدراسیون‌ها در سال جاری به حساب می‌آید که طی امروز و فردا انجام خواهد شد.

وزارت ورزش و جوانان در مرحله اول توزیع اعتبارات میان فدراسیون‌های ورزشی که یک ماه پیش انجام شد، رقمی حدود 25 تا 26 میلیارد تومان را در اختیار آنها قرار گرفتند. در مرحله اول توزیع اعتبارات میان فدراسیون‌ها، اولویت با فدراسیون‌هایی بود که برای حضور در بازی‌های آسیایی 2014 کره‌جنوبی آماده می‌شدند.