بجنورد - خبرگزاری مهر: فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری 11 باند قاچاق مواد مخدر در این استان متلاشی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار صفوه الله امام وردي محمدي صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران، با بيان اين که مبارزه با مواد مخدر در اين استان بايد به صورت جمعي و همگاني باشد، افزود: مبارزه با مواد مخدر در اين استان بايد به صورت جمعي و اجتماعي باشد و نبايد به يك سازمان و نهاد خلاصه شود.

وي با تاكيد بر اينكه نيروي انتظامي و پليس مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالي براي مبارزه با اين معضل بزرگ در استان امسال به صورت جدي وارد عمل شده است، تصريح كرد: طي سال جاري پليس مبارزه با مواد مخدر و ماموران اتنظامي اين استان موفق شدند 764 كيلوگرم مواد مخدر را از سوداگران مرگ کشف و در این رابطه نیز 469 نفر قاچاقچي در قالب 11 باند توزيع مواد دستگیر شدند.

اين مقام انتظامي با اشاره به اينكه سه كيلوگرم از مواد مكشوفه سال جاري از نوع صنعتي بوده است، اظهار داشت: كشف مواد صنعتي در استان را بايد زنگ خطري براي مسئولان، خانواده ها و معتادين دانست.

وي با بيان اينكه نيروي انتظامي استان امسال در زمینه مبارزه با مواد مخدر، اجراي طرح هاي مختلفي را در دستور كار خود قرار داده عنوان كرد: امسال همزمان با اجراي طرح پاكسازي نقاط آلوده به مواد مخدر در کشور، 192نقطه آلوده در سطح شهرستان هاي مختلف خراسان شمالي پاكسازي شد.

سردار محمدی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سرقت هاي رخ داده در استان در بهار امسال توضيحاتي داد و افزود: نيروي انتظامي خراسان شمالي طي سال جاري موفق به دستگيري سه نفر متهم اوليه در رابطه با سرقت مسلحانه طلافروشي شهرستان مانه و سملقان و كشف 17 فقره سرقت مسلحانه در استان هاي ديگر از اين سارقان شد.

وي اضافه كرد: اين سارقان همچنين در استان هاي گلستان، مازنداران، سمنان، مركزي و تهران اقدام به سرقت هاي مسلحانه كرده بودند.

به گفته سردار محمدي دو نفر سارق حرفه اي كه با اين سارقان در سرقت از طلافروشي مشاركت داشتند با همكاري پليس آگاهي تهران دستگير شدند.

وی در خصوص اجراي طرح تابستانه نيروي انتظامي و پليس راهور استان گفت: امسال طرح تابستانه در دو فاز اجرا مي شود كه مرحله نخست آن از 21 خردادماه سال جاري آغاز و تا ماه مبارك رمضان ادامه دارد و مرحله دوم آن نيز از عيد فطر تا پايان تعطيلات تابستان به اجرا گذاشته خواهد شد.

سردار محمدي اظهار كرد: به طور ميانگين به صورت روزانه 150 نفر از ماموران راهور استان به صورت كنترلي و استقراري در اجراي طرح تابستان به كار گرفته شده اند.

وي در ادامه با اشاره به اينكه در تصادفات رانندگی محورهای خراسان شمالی، انحراف به چپ اولين عامل تصادفات فوتي و جاده اي بوده است، اضافه کرد: در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد كاهش تلفات جاده اي در استان بوده ايم.

سردار محمدي افزود: طي سال جاري دو هزار و 487 نفر در سطح شهرستان هاي مختلف استان در حوزه هاي مختلف جرايم دستگير شدند كه 90 درصد افراد را مردان و 10 درصد را زنان تشكيل مي دهند.

وي با اشاره به اينكه 60 درصد دستگير شدگان در حوزه مواد مخدر است، گفت: غالب مجرمان استان گروه سني 25 تا 39 سال را به خود اختصاص داده اند و بيشتر آنها نیز داراي تحصيلات عالي هستند.