تبریز – خبرگزاری مهر : مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بر ضرورت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب رسانه ها در خصوص بیماری های گردشگران سلامت و ممانعت از سرایت این بیماری ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزین حق پرست صبح چهارشنبه در جلسه کارگروه گردشگری سلامت آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه هیچگاه در بحث گردشگری سلامت اقدام به کار گروهی نکرده ایم و هر کدام از نهاد ها کارهایی را به طور حداگانه انجام داده اند و این امر مهم ترین عامل عدم توفیق استان در بحث گردشگری سلامت بوده است.

وی در ادامه افزود: باید بسترهای لازم برای تبلیغات و بازار یابی توسط نهادهای مختلف استان صورت گیرد زیرا هم اکنون به 18 بخش در این خصوص مجوز داده شده اما هیچکدام در زمینه بازار یابی کار به خصوص انجام نداده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: همچنین اخیرا برخی پزشکان تبریزی برای درمان بیماران آذربایجانی به این کشور سفر کرده اند که باید جلوی این امر گرفته شود و پزشکان تنها به منظور تشخیص بیماری به این کشور بروند.

وی با اشاره به ضرورت فعال کردن دفتر گردشگری سلامت در مبادی ورودی جلفا گفت: در صورتی که شرکت های گردشگری در جلفا فعال شوند به طور یقین شاهد کوتاه شدن دست دلالان از نظام گردشگری سلامت خواهیم بود و باید در این زمینه با مراکز غیر فعال برخورد شود.

حق پرست در خصوص احتمال سرایت بیماری های این گردشگران به هم استانی ها گفت : متاسفانه این امر از نا آگاهی خود مردم ناشی می شود زیرا به طور مثال رانندگان تاکسی برخی بیماران را برای ارائه خدمات و جای سکونت مناسب به منزل خود می برند و خانواده خود را در معرض سرایت بیماری این گردشگران قرار می دهند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در پایان اظهار داشت: رسانه ها باید آموزش های لازم برای ممانعت از سرایت این بیماری ها را به هم استانی ها بدهند و فرهنگ سازی مناسبی در این زمینه صورت گیرد.