۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۳۲

صومی :

دلالان مانع رشد گردشگری سلامت در آذربایجان شرقی هستند/ آموزش دانشجویان پزشکی باکو در تبریز پس از ماه رمضان

دلالان مانع رشد گردشگری سلامت در آذربایجان شرقی هستند/ آموزش دانشجویان پزشکی باکو در تبریز پس از ماه رمضان

تبریز – خبرگزاری مهر : رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت : متاسفانه در حال حاضر نظام گردشگری سلامت در اختیار دلالان است که باید برای مواجهه با آن راه حل مناسبی در نظر گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین صومی صبح چهارشنبه در جلسه کارگروه گردشگری سلامت آذربایجان شرقی اظهار داشت: هم اکنون درصد بالایی از گردشگران سلامت استان از مردم جمهوری آذربایجان هستند و کمتر کسی را می توان یافت که از این کشور وارد استان شود و دلیل سفر وی گردشگری سلامت نباشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سالهای اخیر توانسته ایم زمینه های ارائه هر سه بخش خدماتی یعنی هزینه، کیفیت و سرعت خدمت رسانی را ارتقاء دهیم بطوریکه به خوبی می توان شاهد رضایت گردشگران سلامت از خدمات ارائه داده شده توسط پزشکان بود.

صومی با بیان اینکه اطلاعات رسانی مناسبی در خصوص پزشکان و خدمات آنها به بیماران خارجی صورت نمی گیرد، گفت: هم اکنون در حال راه اندازی سامانه ای برای معرفی پزشکان و همچنین زمینه تخصص آنها هستیم تا بیماران حتی قبل از ورود به استان بتوانند در کشور خود و نسبت نیازی که دارند، پزشک مورد نظرشان را انتخاب کرده و در همان ابتدای ورود با مشکل پیدا کردن پزشک مواجه نشوند.

وی ادامه داد: امیدواریم با طراحی این سیستم و همچنین همراهی و همکاری دیگر نهادها شاهد پایان یافتن دلال بازی در بحث گردشگری سلامت باشیم زیرا بسیازری از افراد از قیمت های بالای پزشکی گلایه می کنند که باید در جواب آنها به این نکته اشاره کرد که هزینه درمان به هیچ وجه در استان بالا نبوده و این دلالان هستند که اوضاع را نابسامان می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با  اشاره به در نظر گرفتن تخت های VIP در بیمارستان های تبریز برای گردشگران سلامت گفت: بسیاری از افرادی که برای درمان به استان می آیند علاوه بر خدمات پزشکی به محیط درمانی خود نیز توجه دارند به همین دلیل ارائه مکانی مناسب برای این بیماران از ضروریات است.

وی افزود: به منظور آموزش دانشجویان پزشکی باکوئی نیز قرار شده است پس از ماه مبارک رمضان نخستین گروه این دانشجویان به تبریز آمده و در 15 رشته تخصصی آموزش های لازم را ببینند زیرا این امر بهترین راه وابستگی این کشور به نظام سلامت ایران است.

کد خبر 2319265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha