شیروان - خبرگزاری مهر: عضو شورای اسلامی شیروان گفت: مسئولان باید در تعامل با اصحاب قلم و رسانه سعه صدر داشته باشند تا رسانه ها بتوانند نقش درست خود در جامعه را ایفا کنند .

اسماعیل حسین پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با تبریک چهاردهم تیر ماه، روز قلم، اظهار داشت: روز قلم روز پاسداشت اندیشه و خردورزی است.

وی حرمت نهادن به قلم را تکریم اندیشه دانست و گفت: قلم با آن سوگند مقدس صاحب حرمت است و کسی که قلم به دست می گیرد باید بداند تبارش به که و کجا می رسد و حرمت خود و قلمش را نگه دارد.

شاعر مجموعه"آسمان بی مرز است" افزود: قلم هایی که در خدمت مردم و غم و شادی های آنها بوده و زبان راستین مردم باشند صاحب خردهایی هستند که خود و قلم شان ماندگار می شوند و با گذشت زمان رنگ نمی بازند ولی افرادی که قلم شان به زر و زور و تزویر آلوده شده باشد نمی توانند اثر بخش و تحول آفرین باشند.

حسین پور قلمداران را علمداران امروز دانست و تصریح کرد: امروز قلم برای مردم یک عَلَم است و قلمداران، علمدارانی هستند که می توانند شکوه و عظمت ملتی را به زیبایی ماندگار کنند و آن را به نیکی بشناسانند و ضرورت دارد همه برای حمایت از این پرچمداران پیشگام شوند.

وی افزود: نباید صاحب قلم ها غم و دغدغه داشته باشند چون در این فضا اندیشه می میرد و روح می پژمرد و چشمه عقل و احساس می خشکد و زیبنده نیست در سرزمین ما که از دیرباز با وجود انبوه عالمان، حکیمان، نویسندگان و شاعران، به علم آموزی و خردورزی ها نام آور بوده است صاحبان قلم، غم نان و غم غربت داشته باشند.

حسین پور سعه صدر مسؤولین و افراد جامعه با صاحبان اندیشه و قلم را یک ضرورت خواند و مسؤولان باید در تعامل با اصحاب قلم و رسانه سعه صدر داشته باشند تا رسانه ها بتوانند نقش درست خود در جامعه را ایفا کنند .

وی خواستار ایجاد مرکزی در خراسان شمالی به منظور حمایت از نویسندگان شد تا از این طریق آثار افراد صاحب قلم مورد بررسی و بازبینی قرار گرفته و چاپ و نشر شود.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: باید با حمایت های مادی از صاحبان آثار، زمینه برای رفع دغدغه های مالی و فروش آثار نویسندگان استانی فراهم شود.

وی در پایان از رسانه ها خواست با تبیین جایگاه قلم و نویسندگان زمینه معرفی افراد صاحب قلم را فراتر از یک روز سرلوحه کار خود قرار دهند چون امروز بسیاری از جوانان؛ با مفاخر دیروز خود که قلم تنها یادگار و سرمایه شان بود؛ بیگانه شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، روز چهاردهم تير ماه به پيشنهاد انجمن قلم ايران و تصويب شوراي فرهنگ عمومي، به عنوان روز قلم در تقويم رسمي جمهوري اسلامي ايران به ثبت رسيده است.